Vi presenterar Storstockholms nya regionordförande - Jimmy Dahlström!

Vi presenterar Storstockholms nya regionordförande - Jimmy Dahlström!

Jimmy Dahlström är region Storstockholms nya ordförande!

Jimmy är Verksamhetsutvecklingschef på Prolog. Jimmy är född och uppvuxen i Värmland och via Civilingenjörsstudier på Chalmers hamnade han till slut i Stockholm. Jimmy har under hela sin karriär arbetat med utvecklingsfrågor inom Samhällsbyggandet både som entreprenör och numera som konsult. Sina studier inriktade han främst mot Management, Supply Chain Management och Logistik.

På fritiden uppskattar Jimmy god mat och röda viner, träning är en stor del av hans vardag och den genomför han gärna med min sambo Erica som han bor tillsammans med i centrala Stockholm.

Jimmy brinner väldigt mycket för en ökad integration och utvecklade gränssnitt mellan aktörerna i värdekedjan. Att på ett effektivt sätt öka standardiseringen, snabba på beslutsprocesser, och effektivitera arbetsplatsens förutsättningar för att uppnå en strömlinjeformad värdekedja tror jag är framtiden för samhällsbyggandet. Och det enda sättet att bemöta den oerhörda bostadsbrist som råder i Sverige i allmänhet men i storstadsregionerna i synnerhet. Jimmy har stor erfarenhet av utvecklingsprojekt och att driva projekt från start till slut och detta oftast då det inte finns en utstakad väg framåt. Jimmys ledarskapsstil är involverande och målfokuserad.

- Jag tycker det ska bli riktigt roligt att bidra till Samhällsbyggarnas utveckling och framdrift, säger Jimmy Dahlström efter att ha blivit utsedd till StorStockholms nya regionordförande.

- Jimmy Dahlström är varmt välkommen till region Storstockholm, säger Sara Haasmark, vd Samhällsbyggarna. Det händer väldigt mycket i Stockholmsregionen och då är det viktigt att vi är flera som kan uppmärksamma och bevaka allt som händer och med Jimmys engagemang kommer vi åstadkomma mycket, fortsätter Sara Haasmark.