Peter Lundin, Jenny Carlstedt och  Marcus Bergsli

Talare till #sbdagarna!

Peter Lundin, Konsult och verksamhetsutveckling Gruppchef Geodata/IT

Upplands Väsby – GIS-baserad verksamhetsutveckling i praktiken

Geografisk information är A och O för en kommunal eFörvaltning. Men, varför blir alltid IT-projekt så dyra och försenade? Säkert är det många som tänkt den tanken. Ett svar på frågan är att ett införande av en ny GIS-lösning ofta är ett mycket större projekt än vad man först kan tro.

Peter arbetar idag som verksamhetsutvecklare inom Agima och har mångårig erfarenhet från anställningar inom kommuner och det privata näringslivet.

Marcus Bergsli, Business Development Manager

NavVis - Enabling digital value creation indoors

NavVis is a spin-off from the TU Munich and builds on the results of its own long-term research and development in the fields of robotics, computer vision, data visualization and sensor fusion. NavVis develops hardware and software for digitization and web-based visualization of interior spaces. NavVis' customers include leading global automotive, manufacturing, transportation, retail and insurance companies. NavVis products will be distributed among other things in building management, for visitor navigation as well as in logistics and planning / simulation. NavVis technology enables the digitization of space and space and is therefore a key building block for industry 4.0.

Marcus is responsible for the NavVis` international expansion in the Nordic region. In addition, he is leading NavVis` vertical development within VR (Virtual Reality) and IoT (Internet of Things). Before joining NavVis in October 2016, Marcus worked as Global Strategic Alliance Manager at Premier Farnell, where he was responsible for business development for several world leading technology companies. Marcus has a Bachelor in Public Relation from BI Norwegian School of Management and Master in Communication and Business from Copenhagen Business School.

Jenny Carlstedt, IT-konsult med fokus på samhällsbyggnad

Digitalisering

Jenny Carlstedt arbetar med smarta städer på Sweco, hon är IT-konsult med fokus på samhällsbyggnad och ett särskilt intresse för städernas framtida informationsflöden. Jenny har också aktivt arbetat inom projekt med digitaliseringen av byggbranschen i fokus. Jenny skriver om smarta städer på Swecos blogg som vunnit pris för Sveriges bästa branschblogg 2015, och är även en van föreläsare inom smarta städer och digitalisering.