Samhällsbyggarna utökas med en ny region - Välkommen Norra Norrland!

Samhällsbyggarna utökas med en ny region - Välkommen Norra Norrland!

Samhällsbyggarna har utökats med en ny geografisk region, Norra Norrland. Det är Mattias Lönn, Gabriel Engblom och Daniel Janonius Löwgren, tre medlemmar i Umeå som står bakom initiativet.

Initiativtagarna ser en verksamhet i landets nordligaste delar som ett värdefullt tillskott i föreningen och hoppas att få igång en plattform för nätverkande och kompetensutbyte. Under 2016 finns planer på att bland annat besöka badhusbygget i Umeå, ett tekniskt intressant projekt om 450 mkr som närmar sig färdigställande. Förslag och önskemål tas också gärna emot från andra medlemmar i Samhällsbyggarna.

Kontakta gärna Daniel på dlowgren@live.se.

Kort om Mattias, Gabriel & Daniel:

Mattias Lönn är jurist från Umeå Universitet och lantmätare, sedan den 1 mars på Umeå kommuns KLM. Han har tidigare varit på Lantmäteriet.

Gabriel Engblom är fastighetsvärderare med skoglig inriktning på NAIsvefa, med utbildningsbakgrund från SLU.

Daniel Janonius Löwgren är föräldraledig från jobbet som funktionschef på Lantmäteriet. Han är civilingenjör från KTH och har jobbat som lantmätare kommunalt och statligt.