Samhällsbyggarna är utställare på konferensen Mobilitet och Beteende 28 januari 2016

Samhällsbyggarna är utställare på konferensen Mobilitet och Beteende 2016 den 28 januari på Clarion Hotell i Stockholm. Ett ändrat beteende är en av de viktigaste faktorerna för att vi ska resa hållbarare i framtiden och ha en fossiloberoende fordonsflotta i Sverige 2030.

- Ett förändrat beteende är en av lösningarna till det hållbara samhället, säger Sara Haasmark vd på Samhällsbyggarna. Därför har vi valt att vara utställare på konferensen fortsätter Sara. Det är viktigt att experter inom olika områden möts för att komma fram till nya sätt att tänka och nya sätt att göra saker. Där tror jag våra medlemmar kan bidra med mycket för att nå det fossiloberoende samhället avslutar Sara.

Vad kan vi göra för att få till ett ändrat beteende?
Vad har vi redan gjort för att få till ett ändrat beteende?
Hur ska vi jobba med beteendet för att få till ett lägre bilbehov och en fossiloberoende fordonsflotta 2030?

Frågor som konferensen hoppas kunna bidra med kunskap och information om.

Vi är Samhällsbyggarna - ett nationellt branschövergripande nätverk som är unikt i sin bredd och spetskompetens

Samhällsbyggarna är föreningen för alla som utvecklar, bygger och förvaltar vårt samhälle. Vi är det personliga nätverket för alla inom samhällsbyggnadsbranschen där medlemmarna har spetskompetenser inom samhällsbyggandets alla delar. Med fler kompetenser och erfarenheter skapar vi ett bättre och mer hållbart samhälle för alla.