Nu är det dags att söka till 2017 års SBL-program Företagsledning för bygg och fastighet

Varmt välkommen till något av två informationsmöten för SBL-programmet -

14 oktober respektive 11 november

Vi bjuder på lunch samtidigt som vår programledning ger dig inspirerande inblick i programmet, och hur en utbildning via SSE Executive Education kan utveckla och stärka dig och din organisation. Du får också möjlighet att ställa frågor till programledningen, samt rådgivning som berör dina utbildningsbehov. Föranmälan krävs.

Det här är programmet för dig som har en högre position inom bygg- och fastighetssektorn och som vill utveckla ditt ledarskap utifrån ett helhetsperspektiv. Programmet utgår från förutsättningarna som finns i branschen och den verklighet som du möter på ledningsgruppsnivå, med fokus på affärsmannaskap. Du blir en säkrare och mer proaktiv chef som kan leda och motivera dina medarbetare.

Programinnehåll

• Det personliga ledarskapet och chefsrollen
  • Ekonomi, finansiell analys och styrning
  • Affärsplan, strategi och varumärke
  • Branschen nationellt och internationellt
  • Att utveckla och leda under förändring

Utbildningen vilar på Handelshögskolans akademiska plattform och är framtagen i nära samarbete med erfarna företrädare från branschen. Teori varvas med verksamhetsnära utmaningar som du löser tillsammans med de andra deltagarna. Efter utbildningen har du fördjupad kompetens inom affärsutveckling och en djupare insikt om ditt ledarskap och hur de påverkar andra människor.

För vem

Programmet vänder sig till dig som har en högre befattning inom byggbranschen eller fastighetssektorn, till exempel fastighetsägare, byggherre, entreprenör eller leverantör.

Detta program genomförs i samarbete med:

Samhallsbyggnar_Logo_turquoise_block

Programmet är 20 dagar långt och genomförs under fem moduler.

Ort:Kämpasten, Sigtuna

Datum:23 januari - 19 oktober 2017

Språk:Svenska

Pris:158 000 SEK (Ex moms) Kostnader för kost och logi tillkommer.

Anmälan till Annika Eichner eller via Handelshögskolan Executive Education´s hemsida – välkommen!