I år skänker vi en julgåva till UN Women nationell kommitté Sverige

I år skänker vi en julgåva till UN Women nationell kommitté Sverige

UN Women nationell kommitté Sveriges vision är ett jämställt samhälle fritt från våld och diskriminering mot kvinnor och flickor, med målet att alla kvinnor och män ska ha samma möjligheter till arbete och utbildning samt ekonomiskt och politiskt medbestämmande.

- Istället för att skicka julkort väljer vi att stödja UN Women nationell kommitté Sverige, säger Sara Haasmark, vd Samhällsbyggarna. Deras arbete är både nationellt och internationellt inriktat fortsätter Sara. Ett jämställt samhälle är grunden för ett hållbart samhälle avlutar Sara Haasmark.

Samhällsbyggarna önskar alla en riktigt God Jul!