Sebastian Desand, vd Adaptive Simulations

Bättre design med automatiserade flödessimuleringar - Hör Sebastian Desand, vd Adaptive Simulations på #sbdagarna2017

Sebastian Desand, VD och medgrundare av Adaptive Simulations- Bättre design med automatiserade flödessimuleringar.

Det finns i många projekt stora fördelar i att genomföra simuleringar tidigt i designprocessen. Att känna till vindens påverkan på en konstruktion, en stadsdel eller en hel stad kan ha stor betydelse för besluten som fattas i design och planeringsfasen. Lika viktigt kan det vara att känna till hur luftflöden påverkar inomhuskomforten. Ändå genomför arkitekter och byggnadsingenjör sällan flödessimuleringar.

Sebastian är VD och en av grundarna av bolaget Adaptive Simulations. Sebastian har bland annat en bakgrund som entreprenör och strategikonsult. Bolaget, som har sitt ursprung ur forskning på KTH, har utvecklat världens första mjukvara som möjliggör helt automatiska flödessimuleringar. Innovationens utveckling har finansierats av EU-kommissionen, Vinnova, KTH Holding och privat riskkapital.

Kom till #sbdagarna2017 och träffa folk från hela samhällsbyggnadsbranschen, lyssna på intressanta föredrag och möt vintern med nya intryck och ny kunskap.

Glöm inte era biljetter till #sbdagarna2017, ni hittar dem här!