SALTO WECOSYSTEM investerar i Belter

SALTO WECOSYSTEM tillkännager investering i Belter - målet är att revolutionera paketdistributionen

Belters innovativa paketskåpslösningar i kombination med SALTO WECOSYSTEMs branschledande smart access-teknologi, kommer att omdefiniera bekvämlighet, säkerhet och hållbarhet inom paketbranschen.

SALTO WECOSYSTEM, en ledande utvecklare och tillverkare av lösningar för passerkontroll- och identitetshantering gör en strategisk investering i Belter, en dynamisk start-up för paketskåpslösningar baserad i Nederländerna.

SALTO WECOSYSTEM har förvärvat en minoritetsandel som en del i Belters senaste investeringsrunda. Investeringen representerar en gemensam vision om att modernisera och tillsammans förnya branchen för paketdistribution genom avancerade smarta leveranslösningar och nästa generation OOH (Out Of Home) paketboxteknologi.

"Vi kombinerar vår gemensamma vision med Belters innovativa paketlösningar för att förändra hur paket når sin destination samtidigt som vi sätter nya standarder för säkerhet, bekvämlighet, flexibilitet och hållbarhet. Det är vårt gemensamma fokus att anpassa oss till utvecklingen i städerna och paketbranschen samtidigt som vi revolutionerar hur vi skickar och tar emot paket, med smartare och mer hållbara alternativ”, säger Marc Gomez, CEO för SALTO WECOSYSTEM.

Eftersom logistikbranschen hanterar ständigt ökande paketleveranser finns det ett växande behov av att hitta mer hållbara sätt att paketera, transportera, leverera och returnera paket. Städerna är under ökande press att minska utsläppen och trängseln, men konsumenterna förväntar sig både bekväma och snabba leveranser. Belter tillhandahåller smarta autonoma skåp i olika storlekar som kan anpassas efter kundens önskemål.

"Vi inspireras att använda våra respektive styrkor och expertis för att forma framtiden inom paketleveranser. Vår investering förstärker vårt engagemang när det gäller att driva tillväxt och leverera innovativa lösningar" Elmar Hartmann, CEO för Gantner, ett SALTO WECOSYSTEM-företag som erbjuder smarta elektroniska skåplösningar.

Belter-grundaren Rick Voogt uttryckte entusiasm och lyfte fram investeringens potential när det gäller utvecklingen och framsteg inom paketleveransers infrastruktur.

"SALTO WECOSYSTEMs investering och samarbete kommer att hjälpa Belter att expandera och främja utvecklingen och moderniseringen av vår paketleveransstruktur. Detta kommer att hjälpa oss att på ett bättre sätt betjäna våra kunder och logistikpartners, genom att dra nytta av SALTO WECOSYSTEMs smarta tillträdesteknologi och expertis", säger Voogt.

SALTO WECOSYSTEMs investering i Belter innebär ett åtagande att driva tillväxt och innovation inom branschen för paketdistribution. Det återspeglas i ett gemensamt fokus på att revolutionera smart access, förbättra byggnadsfaciliteter och tjänster samtidigt som det bidrar till omvandlingen av passerkontrollbranschen.

Om Belter
Belter har ett annorlunda tänk om hur paket levereras dit de ska. Belter är ett smart, anpassningsbart företag med paketskåpslösningar som utvecklar intelligenta produkter för att leverera, ta emot och skicka paket, så att transportörer och konsumenter ska kunna lita på friktionsfria leveranser varje gång.