Förnyad certifiering ISO 9001 och ISO 14001

SALTO Systems förnyar sin certifiering för kvalitetsstyrning och miljöansvar

Att uppnå driftsmässig och miljömässig kompetens har många fördelar inklusive socialt, miljömässigt och ekonomiskt ansvar - särskilt när det gäller global hållbarhet och miljön vi är verksamma inom. Detta ansvar är vägledande i företagets mål, och vi är fast beslutna att konsekvent delta i en rad aktiviteter som återspeglar vårt engagemang för dessa principer.

Två viktiga parametrar är världens mest erkända kvalitetssystemstandarder, ISO 9001 och ISO 14001, där SALTO Systems nyligen förnyat sitt åtagande gentemot båda.

Vid våra HQ-produktionsanläggningar i Oiartzun I Spanien är överensstämmelse med reglerna avgörande för att skapa förtroende hos våra kunder. Därför följer vi strikt alla relevanta internationella produktcertifieringar.

För att säkerställa att vi uppnår den högsta nivån av driftsäkerhet genom förbättrad effektivitet och konsekventa, repeterbara processer, driver vi och underhåller ISO 9001Quality Management System. På samma sätt när det gäller miljön främjar vi ett brett spektrum av policies som minskar våra utsläpp, främjar noll koldioxid och förbättrar möjligheterna till cirkulär ekonomi. ISO 14001-certifieringen är central för vår företags verksamhet och miljöpolicy på dessa områden.

För att vi ska kunna leverera bästa möjliga service finns vi där våra kunder finns. På huvudkontoret i Oiartzun i Norra Spanien har vi samlat R&D, produktion, administration och teknisk support för alla våra kontor runt om i världen. Sverige ingår i SALTO Systems Nordic med huvudkontor i Kalundborg, Danmark och kontor i Stockholm,  Malmö, Karlstad, Vänersborg,  Umeå i Sverige, Råholt, Bergen och Moss i Norge samt Vaanta i Finland.

Salto är en av de ledande globala leverantörerna av passerlösningar och en del av SALTO WECOSYSTEM.
Vi utvecklar banbrytande teknik för tillträde till anläggningar, identitetshantering och elektronisk låsning som säkerställer sömlösa, tillförlitliga och säkra upplevelser.
Genom nära kundrelationer och innovativa lösningar skapar vårt globala team av experter tidlösa och meningsfulla produkter som har en positiv inverkan på människor och planeten.