Säkra stärker upp i Trelleborg genom Lars Persson och Mikael Roth

Säkra stärker upp i Trelleborg genom Lars Persson och Mikael Roth

Ytterligare försäkringskompetens söker sig till Säkra och senast in är Försäkringsmäklare Lars Persson AB samt Sakförmedlaren Mikael Roth till kontoret i Trelleborg.

– Det är få i branschen som har Lars Perssons gedigna erfarenhet och tillsammans med den energi Mikael Roth har stärker vi upp regionen i Skåne än mer, säger Richard Nilsson, Tillväxtchef för Säkra.

Lars Persson har drygt 40 år inom försäkringsbranschen och började sin bana som tarifferare, produktchef och senare distriktschef hos Skandia. De senaste 20 åren har han varit Sak- och Livförmedlare i det egna bolaget Försäkringsmäklare Lars Persson AB.

– Säkras satsning, där man klart strävar uppåt i kundsegment, är mycket intressant. Att Säkra dessutom ses som en långsiktig och seriös aktör i branschen med nära kundrelationer i fokus stämmer väl överens med min egen vision om utveckling, säger Lars Persson.

Mikael Roth är expert på sak- och gruppförsäkringar och kommer närmast från Trygg-Hansa. Där har han varit synnerligen framgångsrik med nyförsäljning, utökad affär och är mycket uppskattad av kunder. Mikael har en ambition, ett driv och en uttalad målsättning att bygga förtroende genom att skapa kundupplevelser av världsklass.

– Att komma in i början av Säkras resa med ny huvudägare känns inspirerande. Jag är övertygad om att detta är rätt för Säkra då man tydligt differentierar sig mot övriga aktörer i branschen, säger Mikael Roth.

Säkra är ett kunskapsföretag som erbjuder kvalificerad försäkringsförmedling och finansiell rådgivning för både företag och privatpersoner. Säkra har idag över 250 medarbetare på drygt 60 kontor runt om i Sverige och har idag en stark position med nöjda kunder och en tydlig lokal förankring.

– Våra kunders skiftande behov, komplexitet och behov av olika lösningar gör att vi behöver säkerställa ett brett omfång av spetskompetens och erfarenhet hos våra förmedlare. Med Lars Perssons och Mikael Roths varma personligheter, som samstämmer med Säkras värdegrunder, är jag övertygad om att kunderna kommer bli väl omhändertagna, säger Eva Pantzar Waage, VD och Koncernchef på Säkra.

Richard Nilsson
Tillväxtchef