Säkra rekryterar Johan Lück och stärker spetskompetensen inom Transportförsäkring

Säkra fokuserar på vidareutveckling av det befintliga kunderbjudandet och bygger nu förmedlarmarknadens starkaste team Transportförsäkring genom rekrytering av Johan Lück som Försäkringsförmedlare och expert inom Transportförsäkring.

– Johan Lück är mycket kunnig inom Transportförsäkring och besitter stor branscherfarenhet inom kundsegmentet Large & Complex. Vi är mycket glada och stolta över att kunna attrahera Johan till oss på Säkra, säger Jonas Stenmark, Affärsområdeschef Sak.

Säkra är ett kunskapsföretag som erbjuder kvalificerad försäkringsförmedling och finansiell rådgivning för både företag och privatpersoner. Säkra har idag över 250 medarbetare på drygt 60 kontor runt om i Sverige och har idag en stark position med nöjda kunder och en tydlig lokal förankring.

Säkras team Large & Complex, som ansvarar för de största och mest komplexa kunderna inom Säkra, stärker nu upp ytterligare genom att rekrytera Johan Lück med placering i Göteborg. Johan Lück kommer närmast från IF Industri där han hade rollen som Senior Marine Underwriter inom Transport. Johan Lück har en gedigen erfarenhet, stor kompetens och ett mycket brett kontaktnät inom segmentet.

Tillsammans med befintlig kompetens inom Transportförsäkring, där Säkra redan idag har tung erfarenhet och spetskompetens med Riskingenjörskompetens inom Marineförsäkring, bygger Säkra Sveriges starkaste förmedlarteam inom Transportförsäkring.

Johan Lück uttrycker själv att han tycker det är spännande och utvecklande att få vara en del av Säkras resa och att samtidigt få möjlighet att bidra med sina erfarenheter och kontakter inom segmentet till ett förmedlande företag och därigenom komma ännu närmare kunderna.

– I det pågående arbetet med att strategiskt förflytta Säkra som organisation är det viktigt att säkerställa branschkunnig kompetens speciellt inom de segment där Säkra vill expandera verksamheten. Det är därför med stor glädje vi välkomnar Johan Lück till Säkra, säger Eva Pantzar Waage, VD och Koncernchef på Säkra.

Jonas Stenmark
Affärsområdeschef Sak