Säkra rekryterar Joakim Nylén som Försäkringsförmedlare och Affärsutvecklare inom Yrkestrafik

Säkra fokuserar på vidareutveckling för att ytterligare stärka sin position på marknaden och rekryterar nu Joakim Nylén som Försäkringsförmedlare och Affärsutvecklare inom Yrkestrafik med tillträde i maj.

– Joakim Nylén är mycket kunnig inom Yrkestrafik och besitter stor branscherfarenhet inom det större kundsegmentet Large & Complex. Vi är mycket glada och stolta över att kunna attrahera Joakim till oss på Säkra, säger Richard Nilsson, Tillväxtchef för Säkra.

Säkra är ett kunskapsföretag som erbjuder kvalificerad försäkringsförmedling och finansiell rådgivning för både företag och privatpersoner. Säkra har idag över 250 medarbetare på drygt 60 kontor runt om i Sverige och har idag en stark position med nöjda kunder och en tydlig lokal förankring.

Säkras kontor i Karlstad stärker i maj upp med Joakim Nylén som kommer verka som Försäkringsförmedlare och Affärsutvecklare inom Yrkestrafik. Joakim Nylén kommer närmast från Trygg-Hansa där han hade rollen som Large Account Director inom Yrkestrafik. Joakim Nylén har en lång och gedigen erfarenhet inom försäkring samt en stor kompetens, starka relationer och ett mycket brett kontaktnät inom svensk yrkestrafik.

Joakim Nylén uttrycker själv att han tycker att det är fantastiskt spännande och utvecklande att få vara en del av Säkras resa och att samtidigt få möjlighet att bidra med sina erfarenheter och kontakter inom yrkestrafiken till ett förmedlande företag som han bedömer är framtiden.

– Säkra är ett företag vars värdegrunder ligger väldigt nära mina egna - kunden i fokus - något som jag haft för ögonen varje dag under mina 30 år i branschen. Drivkraften att kunna göra det lilla extra och överträffa kundernas förväntningar har alltid varit mitt motto, vilket Säkra står bakom till 100%. Med det fina och varma bemötande jag redan fått så kommer jag stormtrivas, säger Joakim Nylén.

I det pågående arbetet med att strategiskt förflytta Säkra som organisation är det viktigt att säkerställa branschkunnig kompetens speciellt inom de segment där Säkra vill expandera verksamheten.

– Det är med stor glädje vi välkomnar Joakim Nylén till Säkra. Genom Joakim får Säkra ytterligare en mycket kvalificerad förmedlare som med sin gedigna kunskap inom Yrkestrafik kommer bli en värdefull resurs både för Säkra och våra kunder, säger Eva Pantzar Waage, VD och Koncernchef på Säkra.

Richard Nilsson
Tillväxtchef
richard.nilsson@sakra.se

VD och Koncernchef, Säkra AB
eva.pantzar@sakra.se

Säkra är en av Sveriges största försäkringsförmedlare med fokus på livförsäkring, sakförsäkring och finansiell rådgivning – för privatpersoner, företagare och offentlig sektor. Säkra omfattar drygt 60 kontor över hela Sverige som med över 250 medarbetare verkar för hög kompetens, kvalitet och god service. Säkras försäkringsförmedlare och finansiella rådgivare är godkända av bland annat Finansinspektionen, Insuresec och SwedSec samt är registrerade hos Bolagsverket.

Richard Nilsson

Tillväxtchef +46 70 328 48 46