Säkra lanserar en ny upphandlad pensions- och försäkringsplan

Säkra lanserar en ny upphandlad pensions- och försäkringsplan

Säkras kunder kan se fram emot förbättrade villkor och lägre avgifter när Säkra nu lanserar sin nya upphandlade pensions- och försäkringsplan.

– För att tillmötesgå kundernas allt mer komplexa behov lanserar Säkra nu en modern och flexibel pensionsplan. Den nya Säkraplanen innehåller bland annat lägre avgifter, större flexibilitet och digitaliserade flöden i större utsträckning. Säkraplanen är anpassad för alla våra kunder, säger Fredrik Käll, Affärsområdeschef Liv & Pension på Säkra.

I den nya upphandlade pensionsplanen har Säkra inte bara sett över villkor och avgifter utan även fokuserat på möjligheterna att anpassa servicenivå och betalningsmodell utifrån kundens behov.

Den nya Säkraplanen rymmer en nettomodell, utan tredjepartsersättningar där Säkras tjänster helt arvoderas såväl som en bruttomodell, där Säkra erhåller ersättning ifrån försäkringsbolagen, samt en kombination av de båda modellerna.

– Vi ser ett ökat behov från våra kunder att kunna anpassa pensions- och försäkringsplanens innehåll och sammansättning samtidigt som avgifter och ersättning ska återspegla den servicenivå som kunden efterfrågar. Oavsett vilken lösning kunden väljer så harmoniserar samtliga våra modeller med det gällande IDD-regelverket, säger Fredrik Käll.

Vidare har Säkra utökat antalet tjänster och produkter kopplat till de kunder som är företagare och har en inkomst bestående av både inkomst av tjänst och utdelning. Den nya Säkraplanen erbjuder möjlighet till separerade riskförsäkringar i Euro Accident samtidigt som sparandet kan fördelas mellan Futur, Länsförsäkringar, Movestic, SEB, Skandia och SPP.

Utöver fokus på ökad flexibilitet strävar Säkra alltid efter att förenkla, digitalisera och automatisera den administrativa hanteringen.

För de företag som vill erbjuda sina medarbetare ett förstärkt försäkringsskydd tillhandahåller Säkra en av marknadens vassaste gruppförsäkringslösningar, Säkra-Personskydd.

– Säkra arbetar kontinuerligt med att vara visionära, lyhörda och arbeta värdeskapande för kundernas bästa. Att erbjuda alla våra kunder moderna och flexibla pensions- och försäkringslösningar är oerhört viktigt och särskilt nu när det nya Säkra tar form där vi i större utsträckning även vill attrahera lite större uppdragsgivare, avslutar Fredrik Käll.

Fredrik Käll
Affärsområdeschef Liv & Pension