Säkra förvärvar tre nya förmedlarbolag

Säkra förvärvar tre nya förmedlarbolag

Säkra fortsätter sin expansiva framfart. LUXOR FINANS, Sigillet Försäkringsplanering och Försäkringskompaniet blir en del av Säkragruppen.

Säkra förvärvade under fjolåret fjorton externa förmedlarbolag. Nu fortsätter koncernen att växa genom tre ytterligare förvärv. Det är förmedlarbolagen LUXOR FINANS, Sigillet Försäkringsplanering och Försäkringskompaniet som nu ansluter till Säkrakoncernen.

”Vårt mål är att expandera vidare på flera håll runt om i landet. Genom etableringen i Östergötland har vi uppnått ännu en milstolpe. Samtidigt utökar vi vår närvaro i både Norrland och Göteborgsområdet, regioner där vi ser en fortsatt stor tillväxtpotential”, säger Richard Nilsson, tillväxtchef vid Säkra.

LUXOR FINANS grundades 2002 och erbjuder tjänster inom både sak- och livförmedling. Idag finns bolaget representerat i Jönköping, Kalmar, Linköping, Norrköping, Uddevalla och Västerås.

Sigillet Försäkringsplanering, med bas i Örnsköldsvik, har varit verksamt sedan 1991 och drivs av grundaren Göran Berggren. Det Göteborgsbaserade förmedlarbolaget Försäkringskompaniet startades 2006 och består idag av åtta medarbetare med lång erfarenhet inom försäkringsbranschen. Båda bolagen är inriktade mot sakförmedling.

”Det är fantastiskt roligt att kunna välkomna ännu fler skickliga medarbetare till vår starka förmedlarkår. Det finns ett stort mervärde i att kunna erbjuda våra kunder en bred kompetens inom alla affärsben och samtidigt vara lokalt närvarande på de orter där våra kunder befinner sig,” säger Eva Pantzar Waage, vd och koncernchef vid Säkra.

Daniel Jelf, delägare vid Försäkringskompaniet, kommenterar affären så här:

”Det känns helt rätt att bli en del av Säkra som ligger i framkant inom sakförsäkringsområdet. Utöver de operationella vinsterna så handlar det om att få tillgång till digitala verktyg, unik kompetens och produkter som är svåra att upphandla för en mindre aktör. Det kommer att gagna både oss och våra kunder som får tillgång till ett bredare serviceerbjudande.”

Vd och koncernchef, Säkra
E-post: eva.pantzar@sakra.se

Kommunikationsdirektör, Säkra

Säkra är en av Sveriges största försäkringsförmedlare med fokus på livförsäkring, sakförsäkring och finansiell rådgivning – för privatpersoner, företagare och offentlig sektor. Säkra har drygt 60 kontor över hela Sverige med 300 medarbetare som verkar för hög kompetens, kvalitet och god service. Säkras försäkringsförmedlare och finansiella rådgivare är godkända av bland annat Finansinspektionen och Insuresec samt är registrerade hos Bolagsverket.

Lina Winqvist

Presskontakt Head of Marketing +46 709 188 527