Säkra förvärvar Försäkringsförmedlarna Sydsverige AB

Säkra förvärvar Försäkringsförmedlarna Sydsverige AB

Säkra fortsätter sin tillväxtresa och nu genom förvärvet av Försäkringsförmedlarna Sydsverige AB med kontor i Hässleholm, Kristianstad, Karlshamn och Simrishamn.

– Vi är stolta över att branschens främsta förmedlare väljer Säkra och ser oss som en attraktiv partner och arbetsgivare. Vi ser fram emot att låta Säkra växa tillsammans med alla medarbetare inom Försäkringsförmedlarna Sydsverige AB, säger Richard Nilsson, Tillväxtchef för Säkra.

Försäkringsförmedlarna Sydsverige AB bildades 2015 och har med sina 14 medarbetare många års erfarenhet av tjänstepensionslösningar, liv- och sakförsäkringar samt placeringsalternativ. Försäkringsförmedlarna Sydsverige AB har kontor i Hässleholm, Kristianstad, Karlshamn och Simrishamn.

– Säkra har en tydlig målbild och är värdeskapande för både medarbetare och kund, vilket vi värdesätter högt. För oss är det personliga mötet viktigt för att bygga långsiktig ekonomisk trygghet för våra kunder. Det tror vi att vi kommer kunna utveckla ytterligare genom att bli partners i Säkra, säger Jörgen Isgren, VD på Försäkringsförmedlarna Sydsverige AB.

Genom anslutningen till Säkra kommer Försäkringsförmedlarna Sydsverige AB kunna bygga vidare på befintlig verksamhet och inriktning inom tjänstepensions-, liv- och sakförsäkringar samt professionell förvaltning av kapital till företagare och privatpersoner. Man kommer dessutom att få tillgång till Säkras centrala stöd inom bland annat compliance, kompetensutveckling, IT-system och kvalitetssäkrade arbetsprocesser.

– Många i branschen inspireras av den tillväxtresa Säkra gör och vi kommer fortsätta att öka vår närvaro genom fler kontor och nya medarbetare. Inom Säkra finns olika modeller att ansluta sig vilket gör att vi lyckas attrahera duktiga branschkollegor oavsett i vilken form man vill arbeta. Säkra kommer fortsätta konsolidera marknaden och utveckla verksamheten och vi är mycket stolta över att nu få välkomna Försäkringsförmedlarna Sydsverige AB till Säkra, säger Eva Pantzar Waage, VD och koncernchef på Säkra.

Säkra är ett kunskapsföretag som erbjuder kvalificerad försäkringsförmedling och finansiell rådgivning för både företag och privatpersoner. Säkra har idag över 270 medarbetare på drygt 60 kontor runt om i Sverige och har en stark position med nöjda kunder och en tydlig lokal förankring.

Richard Nilsson
Tillväxtchef