Säkra förvärvar Axet Kapitalförädling AB

Säkra förvärvar Axet Kapitalförädling AB

Säkra attraherar fortsatt branschens duktigaste förmedlarbolag och förvärvar nu Axet Kapitalförädling AB.

Säkra är ett kunskapsföretag som erbjuder kvalificerad försäkringsförmedling och finansiell rådgivning för både företag och privatpersoner. Säkra har idag över 250 medarbetare på drygt 60 kontor runt om i Sverige med en stark position, nöjda kunder och en tydlig lokal förankring.

Axet Kapitalförädling AB bildades 2012 och agerade då som franchisetagare till Skandia Banken, Skandia Link och Skandia Liv. Med försäkringskompetens sedan 1980 har bolaget alltid legat i framkant när det gäller personlig rådgivning till företag och dess ägare genom att bistå med råd och service för de förändringar som sker i samhället. Axet Kapitalförädling har kontor i Valdemarsvik.

– För oss föll valet på Säkra naturligt eftersom vi får möjlighet att samarbeta, för våra kunders räkning, med ett stort antal kollegor runtom i landet med stor kompetens inom både sak, liv och grupplösningar. Säkra strävar efter stor lokala förankring, vilket är mycket viktigt för oss. Att tillhöra en större organisation med tydliga framtidsvisioner känns tryggt, inte minst i dessa tider, berättar Christopher Sörstadius, Axet Kapitalförädling AB.

Genom anslutningen till Säkra kommer Axet Kapitalförädling AB att fortsatt bygga vidare på sin befintliga verksamhet och inriktning samtidigt som man nu får tillgång till Säkras centrala stöd, kompetens och hantering. Detta frigör tid för att kunna fokusera ännu mer och öka kundrelationerna och att vidareutveckla det redan fina kunderbjudandet. – Det är viktigt för oss i vår nya företagsstruktur, och för att vi ska kunna nå våra mål, att vi avlastar våra kontor med administration. Det gör att våra medarbetare fullt ut kan fokusera på våra gemensamma kunder och säkerställa att de nu får ta del av hela det produkterbjudande som Säkra har att erbjuda, säger Eva Pantzar Waage, VD och Koncernchef på Säkra.

Richard Nilsson
Tillväxtchef