Säkra förenklar bolagsstrukturen - satsar på effektivisering och tillväxt

Säkra förenklar bolagsstrukturen - satsar på effektivisering och tillväxt

Säkra förenklar bolagsstrukturen när 60 dotterbolag fusioneras in i Säkra AB och istället blir 20 team.

– Förändringarna är ett led i att effektivisera vår affär och samtidigt förbättra för våra kunder. Fusionen ger oss den kontroll vi behöver för att digitalisera våra arbetssätt och processer samt kunna erbjuda alla Säkras befintliga kunder samtliga produkter och tjänster som idag finns att tillgå inom Säkra. Vi har en stor kundbas om ca 20 000 företagskunder och 70 000 individkunder som nu får tillgång till all den samlade kompetens Säkra har att erbjuda, säger Eva Pantzar Waage, VD och Koncernchef på Säkra.

I slutet av oktober 2019 gick Adelis in som huvudägare i Säkra AB och efter Finansinspektionens godkännande förvärvades huvuddelen av Säkras förmedlarkontor i mars 2020. Allt för att skapa ett ledande förmedlarföretag med fokus på sakförsäkring, livförsäkring, pension och sparande.

Säkra är nu framme vid nästa steg i förvärvsprocessen och har börjat fusionera de 60 lokala förmedlarkontoren till moderbolaget Säkra AB. Fusionen pågår för fullt och förväntas vara klar per halvårsskiftet 2021.

– Genom att Säkra har fått in Adelis som huvudägare har vi fått stora möjligheter att verka i den konsolidering som pågår i marknaden och samtidigt attrahera de allra bästa kompetenserna branschen har att tillgå. Där vi anser att vi inte har geografisk täckning kommer vi försöka rekrytera duktiga medarbetare eller förvärva bolag, säger Eva Pantzar Waage.

För ytterligare information kontakta:

VD och Koncernchef, Säkra AB
eva.pantzar@sakra.se