Pär Johansson blir Årets Föreläsare 2010

- Det var inget lätt val för vi hade nominerat fem oerhört professionella föreläsare som vi har ett nära samarbete med, berättar Stefan och Anna Jonsson på SAJ.

Uppfyller SAJ´s kriterier till 100%

- Valet föll slutligen på Pär Johansson, som uppfyller alla de kriterier vi har för vår utmärkelse som Årets Föreläsare och kriterierna är:

Står för äkthet, engagemang, ödmjukhet, flexibilitet, en gränsöverskridande budbärare, har förmågan att känna in och lyssna till sin omgivning, drivs av en inre övertygelse, delger sitt budskap till så många som möjligt, är övertygande och ser alltid möjligheterna, berättar Stefan och Anna vidare.

- Att bli sedd, behövd och tagen i anspråk är vad alla människor vill och arbetet kring teatern har brutit barriärer mellan människor.
- Pär har en mission, och vi vill uppmuntra och uppmärksamma det fantastiska arbete han gör för och med människor inom samhällets alla nivåer, säger Stefan och Anna.

SAJ nominerade fem föreläsare för en tid sedan och kandidaterna var Tomas Enhager, Elizabeth Gummesson, Göran Adlén, Susanne Einhorn och Pär Johansson.

Fem suveräna föreläsare som konkurrerade om att få utmärkelsen Årets Föreläsare, och där valet alltså föll på Pär Johansson.

SAJ står för Stefan och Anna Jonsson, som driver och äger företaget sedan starten 1994. SAJ är en av de första talarförmedlingarna i Sverige.

Så här säger Pär Johansson om utmärkelsen;

- Tack så mycket. Det här är oerhört stort och hedrande eftersom det är ett kvitto på att det jag har gjort är någonting bra.
Ett sådant här pris gör mig extra stärkt att gå vidare. Samtidigt är det viktigt att förstå att det är ett pris som är frukten av många människors vilja att göra något tillsammans. Utan Glada Hudik-teaterns ensemble hade jag inte varit där jag är idag. Jag hade inte heller haft något att föreläsa om, säger Pär.

- Budskapet jag förmedlar är viktigt.
- Eftersom SAJ är en av de mest välrenommerade byråerna i Sverige så känns det extra roligt, säger Pär Johansson avslutningsvis.

• årets föreläsare
  • pär johansson
  • föreläsare
  • glada hudik-teatern
  • saj

Anna och Stefan Jonsson heter vi som driver och äger familjeföretaget SAJ, föreläsare och eventbyrån som via rådgivning och experthjälp hjälper till att hitta rätt föreläsare eller moderator och att skapa effektiva möten, konferenser eller events.

Så här säger en kund om SAJ;

- Att samarbeta med Anna och Stefan på SAJ vid planering av våra utvecklingsdagar för medarbetarna är alltid lika stimulerande och roligt. De kommer alltid med kreativa lösningar och spännande förslag på föreläsare inom aktuellt tema. När vi vi arbetar tillsammans med SAJ kan vi alltid räkna med en toppendag för våra medarbetare.

Stefan Jonsson

Presskontakt Delägare och VD 0500 - 42 86 02