Nu börjar webinariehösten 2024 med Saint-Gobain Sweden AB

Nu börjar webinariehösten 2024 med Saint-Gobain Sweden AB

Sedan ett antal år tillbaka erbjuder Saint-Gobain Sweden AB webinarier med fokus på hållbart byggande. Inför hösten finns ett nytt webinarieprogram på plats med start 3 september.

Saint-Gobain är fast beslutna att hålla sig i framkant när det kommer till hållbart byggande och lösningar med lägre klimatavtryck och samtidigt minska de egna indirekta och direkta utsläppen av växthusgaser. Vår omvärld står idag inför stora utmaningar. Klimatförändringar, brist på naturresurser och snabb urbanisering präglar tiden vi lever i. Det är utmaningar som inte kan lösas utan stora insatser från våra bygg- och industrisektorer. Saint-Gobain kan, och vill, göra skillnad för att bidra. Sedan ett antal år tillbaka erbjuder Saint-Gobain Sweden AB webinarier med fokus på hållbart byggande genom aktuella ämnen och utmaningar inom branschen och innovationer och lösningar för att möta en del av dessa. Deltagarantalet har växt år för år och webinarieprogramet är nu väl etablerat. Standardformatet är ett 30 min långt morgonwebinarium men det finns även skräddarsydda lösningar efter önskemål. Höstens webinarieprogram är på plats med start den 3 september.

Saint-Gobain-koncernens vision är att bli världsledande inom hållbart byggande. Saint-Gobain finns i 75 länder med 160 000 anställda. Saint-Gobain designar, producerar och distribuerar material och tjänster för bostads- och industrimarknaden. Dessa lösningar finns överallt i vårt dagliga liv: i byggnader, transporter, infrastruktur, såväl som i många industriella tillämpningar. De ger komfort, prestanda och hållbarhet samtidigt som de möter utmaningarna med utsläpp av växthusgaser i bygg- och industrivärlden, bevarande av resurser och snabb urbanisering.

Saint-Gobain Sweden AB är företaget bakom varumärkena Gyproc, Isover och Weber i Sverige med ca 770 anställda.

Alla varumärken inom Saint-Gobain styrs av ett gemensamt syfte: "MAKING THE WORLD A BETTER HOME".