Nytt utökat sortiment slipprodukter för hantverk och hobby

Nytt utökat sortiment slipprodukter för hantverk och hobby

Slipmaterialleverantören Flexovit presenterar i sin nya katalog flera produktnyheter i sitt sortiment för hantverkare och gör-det-självare. I sortimentet, som har beteckningen Flexovit Merchandising och omfattar närmare 400 artiklar, ingår bland annat kapskivor och navrondeller för vinkelslipmaskiner, kapskivor för stationära kapmaskiner, brynen, slipstift, slipskivor för bänkslipmaskiner, kardborrerondeller för excenterslipmaskiner, torr- och våtslippapper för handslipning, slipduksark, slippappersrullar, ark för oscillerande maskiner, fiberrondeller, lamellrondeller, slipduksband för handhållna bandslipmaskiner, ark i polernylon, slipklotsar, slipsvampar, diamantkapklingor och skålar för sten och betong, stålborstar samt polerprodukter. De flesta av produkterna finns i två kvalitetsnivåer – Pro och Standard - där Pro har en högre kvalitetsnivå som ger större livslängd och högre avverkning än Standard. Vidare finns större delen av sortimentet i två olika förpackningsstorlekar: Storpack och konsumentpack. Storpack är i första hand avsedda för hantverkare och andra medelstora förbrukare. Dessa förpackningar innehåller fler produkter per förpackning och ger därmed ett lägre styckpris. Konsumentpack innehåller färre produkter per förpackning och riktar sig främst till gör-det-självare som oftast inte har behov av större kvantiteter. Se vidare på www.flexovit.se.

Anders Johansson

Presskontakt Marketing Manager 072-379 84 04