Ny styrelseordförande i Sahlgrenska Science Park, Göteborg

Efter 40 år som revisor har Göran Jacobsson beslutat att lämna revisionsyrket samt sin tjänst på Öhrlings PriceWaterhouse Coopers. Han har under sin tid som revisor arbetat både i börsnoterade bolag såväl som i familjeägda företag och var under många år aktiv som huvudansvarig revisor för SEB. Under senare år har Göran även varit revisor i de Göteborgsbaserade 2:a och 6:e AP-fonderna.

Göran Jacobsson har, förutom klientarbete, också haft olika administrativa ledningsfunktioner under sin tjänst på Öhrlings PriceWaterhouse Coopers. Han har haft personalansvar för Göteborgsverksamheten, varit regionchef i Västra regionen samt styrelseledamot i revisionsbyråns styrelse.

Göran Jacobssons tidigare uppdrag har bland annat varit som revisor för: Celsius Industrier, Forbo Forshaga, SKF, Volvokoncernen samt Västsvenska Industri- och Handelskammaren.

Kontaktuppgifter:

VD Gunilla Bökmark, Sahlgrenska Science Park, tel 031/741 17 04, 0736/82 44 60, gunilla.bokmark@sahlgrenskasciencepark.se

Göran Jacobsson, tel 0706 49 15 75, yacob@telia.com

*Sahlgrenska Science Park verkar för ett kraftfullt biomedicinskt innovationssystem i Västsverige genom att främja kommersialisering av forskningsbaserade innovationer samt genom utvecklandet av affärsprojekt och företag inom medicinska tillämpningsområden.

Sahlgrenska Science Parks huvudmän är Västra Götalandsregionen, Business Region Göteborg, Göteborgs Universitet och samarbetar med GU Holding, GöteborgBIO, Higabgruppen samt Innovationsbron. Ingår i Biomedicins Utveckling i Västsverige.