Höstens svenska original från Sagaform

Höstens svenska original från Sagaform

Sommarens uteliv må vara underbart men även hösten och vinterns mörker har sin charm. Vi längtar efter tända ljus, mys under ull- och fleecefiltar och långa middagar att dela tillsammans. Hösten hos Sagaform innehåller ikoniska produkter i ny tappning och klassiska serier besöks av nya former och material. Hållbarheten känns i varje ny produkt precis som den tidlösa och stilsäkra designen.

Sagaforms historia tar en särskild plats i höstens kollektion. Man blickar tillbaka, inspireras och skapar på nytt. Alltid med en tanke på framtiden och att skapa design som håller över generationer. Höstens kollektion från Sagaform är något alldeles speciellt – nya svenska original för alla hem.

DITTE TAPAS & TACO KOLLEKTION
I de svenska stugorna är taco och tapas detsamma som fredagsmys. Något som Sagaform tog på allvar redan för 20 år sedan. Nu är den ikoniska servisen tillbaka i sortimentet men i en ny och modernare tappning. Serien Ditte med tallrikar och skålar perfekta för plockmat, tacos eller tapas. När vi dukar upp för att äta länge och tillsammans. Seriens delar har naturnära toner i beige/grå med ett fint stänkmönster i svart. Tillverkad i stengods.

Ditte serverings-och tacotallrik
Storlek: 26x3,5cm
Pris: 499 kr

Ditte serveringstallrik djup
Storlek: ø26x6cm
Pris: 479 kr

Ditte stor skål
Storlek: ø21x7cm
Pris: 349kr

Ditte små skålar, 2-pack
Storlek: ø12x7cm
Pris: 2-pack 149kr

Ditte tacoställ
Storlek: ø11,5x5,5cm
Pris: 2-pack 349 kr

Ditte ostkupa
Storlek: ø19,5x13cm
Pris: 549kr

SERIE NATURE I KORK
Ett uppdaterad original. Nu kommer delar av serien Nature med lock i mörkbrun kork. Nyheter som förenar hållbarhet, böljande former och mystik. Den mörkbruna korkkula ger karaktär och för tankarna till havets flaskposter som vandrat längs havets botten med små vackra meddelanden. I nutid signalerar den bruna färgen lyx och korken hållbarhet. Karaffens form är böljande och harmoniserar med glasserien Saga. Karaffen kommer i två storlekar och former.

Kork tillhör den mest hållbara av alla organiska material och är ogenomtränglig för vätskor. Dessutom är korken allergivänlig, brandhämmande, helt biologisk nedbrytbar och återvinningsbar.

Nature kork vinkaraff (rund)
Storlek: ø 145XH285. Rymmer 2 liter
Pris: 549 SEK

Nature kork vinkaraff(avlång)
Storlek: ø 115x315 Rymmer 1,5 liter

Nature olja & vinäger kork
Storlek: ø7,5x19,5cm 35cl
Pris: 299 SEK, 2-pack

Nature kork salt & peppar
Storlek: ø4,5x11,5cm
Price: 249 kr, 2-pack

Nature burk med kork-lock, M
Färg: Clear/mörkbrun
Strolek: ø10x16cm 1l
Pris: 199 SEK

Nature burk med kork-lock, L
Färg: Clear/mörkbrun
Storlek: ø10x22,5cm 1,5l

SERIE ASTRID
Serien Astrid är en serie med klassiska köksredskap i en modern, medveten och hållbar tappning. En serie som kombinerar funktion och design på det allra bästa sättet. Seriens blad är i rostfritt stål och handtagen är i vackert, chokladbrunt wengeträ. Wengeträ är tungt, slitstarkt, stöttåligt och fuktstabilt. Dessutom är det livfullt och fint med sin dekorativa ådring. Kombinationen av Wengeträ och rostfritt stål blir en spännande kontrast mellan hårt och mjukt, en klassiker men med en tuffare toutch. Serie Astrid är definitivt ett svenskt original och som aldrig går ur tiden

Astrid ost- & smör set
Storlek: 17x7x2,5cm/15x2x2,5cm
Pris: 199 SEK, 2-pack

Astrid ost knivar, 3-pack
Storlek: 17,5x3x2,5cm/14,5x5x2,5cm/14,5x3x2,5cm
Pris: 299 SEK, 3-pack

Astrid pizza-kit, 2-pack
Storlek: 22,5x6x2,5cm/15,5x6x2,5cm
Pris: 229 SEK

Astrid salladsbestick
Storlek: 23x6x2,5cm
Pris: 379 SEK

SERIE HANNA
Serie Hanna är en serie i ett nytt och hållbart material – rödek som självklart är FSC märkt. Trä känns när naturen, varmt och lätt att älska, dessutom passar det in i alla hem. Formgivningen är rak och enkel med böjda kanter. En uppskattad serie som framtagen för framtiden!

Hanna bricka
Färg: Brun
Material: Certifierad rödek (FSC)
Storlek 35x28x4,5cm
Pris: 549 SEK

Hanna liten tallrik
Färg: Brun
Material: Certifierad rödek (FSC)
Storlek:19x13x1,5
Pris: 99 SEK

DANTE KORKUNDERLÄGG
Dante korkunderlägg är en produkt som är lika dekorativ som praktisk. De skyddar bordet från varma och kalla drycker, eller känsliga ytor från spill. Kork är ett material som har en lång historia inom kök och inredning, något som vi omfamnat och förädlat in i framtiden. Kork är ett hållbart material, organiskt och biologiskt nedbrytbart. Dessutom värmetåligt och ogenomträngligt för vätska. Underläggens mörkbruna färg med en dekorativ rand ger en känsla av rogivande flärd.

Dante korkunderlägg, 4-pack
Färg: Mörkbrun
Material: Kork
Storlek: ø10x0,5cm
Pris: 129 SEK, 4 -pack

Dante grytunderlägg, 2-pack
Färg: Mörkbrun
Material: Kork
Storlek: ø20x1cm
Pris: 229 SEK - 2-pack

GLÖGGKOLLEKTION ELLEN
För Sagaform är traditioner något som vi värnar extra mycket om. Julen är inget undantag - då dukar vi upp och umgås tillsammans. Glögg är en traditionshöjare och något som håller oss varma av många skäl. Ellen glöggserie har en stilren formgivning och går i naturnära färger. Volangen representerar Sagaforms karakteristiska rand och materialet är bambu och stengods. Ett självklart original i vårt sortiment – idag, imorgon och alla andra dagar framöver

Nature glöggkanna
Glöggkannan har en lång historia, den har vi förvaltat och förädlat in i en modern version. Vi har breddat användandet och välkomnar den som serveringskanna för kaffet när julen är förbi. Här möter glas bambu och runda former dominerar. Glöggkannan han en rund kork och andas enkelhet och stilren design hela vägen. Kannan värms av ett värmeljus på ett ställ av bambu.

Färg: clear/brun
Storlek: ø16x32,5cm 1,8l
Price: 649 SEK

Ellen skål set, 2-pack
Färg: offwhite/brun
Material: stengods och bambu
Storlek: 17,5x9x6cm 17cl

Ellen kopp, 2-pack
Färg: Beige & green
Storlek: ø7x7,5cm 18cl
Pris: 169 SEK

Ellen skedar, 4-pack
Material: Bambu
Storlek: 10,5x3x0,5cm
Pris: 99kr, 4-pack

Karl-johan svampväska med kniv
Praktiskt, enkel och hopfällbar svampväska med svampkniv. En korg och väska i ett, insidan har en liten ficka där den medföljande svampkniven fälls ihop och förvaras. Väskan är tillverkad i jute med en vaxad insida, för att göra den enkel att rengöra. Kulörerna är naturnära. Ett måste för alla som ger sig ut i svampskogen.

Färg: Beige/black
Material: Jute/Valnöt/Rostfritt stål
Storlek: 22x40x19

Nils stålflaska - nya färger
Sagaforms bästsäljande stålflaska i nya färger. Ytan är gummerad för ett bra och skönt grepp. Stålfalskan har unika egenskaper, och håller kylan i upp till 24 timmar, och värme i 12 timmar. Rymmer 50 cl.

Färger: mörkgrön, svart, blå, splash-mönster svart eller vitt
Material: Stål
Storlek: 50 cl 12/24H
Pris: 279 SEK

City kylväska mini
Den lilla kylväskan tillverkad i r-pet, återvunna pet-flaskor. Perfekt att hänga över axeln för den lilla picknicken eller äventyret i parken. Rymmer en flaska vatten på 50 cl, eller några burkar läsk. Väskan är har en vacker skogsgrön färg, axelbandet är reglerbart och den stängs med en dragsko.

Färg: Grön
Material: rPET
Storlek: ø10x23cm
Pris: 179 kr

Flora ugnsform mini, 2-pack
Flora är en serie ugnsformar som speglar Sagaform. Formgivningen är tidlös och familjär, och vi möter diskreta ränder. Formarna är tillverkade i tåligt stengods och tål upp till 240 grader. Nyhet för våren är Flora mini som är små gratängformar för till exempel portionsrätter. Kommer i beige och vitt.

Material: Stengods
Färg: Beige eller vit
Storlek: 12,5x9x4,5cm
Pris: 299 SEK

Maria ljusstake
Det finns mycket att säga om ljusstake Maria. Styrkan ligger i den tidlösa designen, den vackert beige kulören och randen som är inspirerad av en veckad kjol. Kombinationen ger ljusstaken den speciella Sagaform-känslan. Ljusstaken kan enkelt dekoreras efter säsong och kan på så sätt anpassas efter dukningar och naturens skiftningar.

Färg: Beige
Storlek: ø23x5cm
Pris: 649 SEK

Siri ljusstake
Signe är inbjudande och elegant med sin höga fot och klassiska uttryck. Har du någon enstaka så smälter den in överallt, har du många tillsammans så tar plats och ger maffigare intryck. Siris fot är inspirerar av en blommas organiska form, en mjuk vågig kant som skapar en vacker twist på ett mjukt och harmoniskt sätt. Siri kommer i två höjder, 22,5 cm och 28 cm. Siri ljusstake ingår i samma serie som ljusstake Signe och de passar förträffligt bra tillsammans.

Material: Stål/aluminium
Färg: Silver
Storlek: ø8x22,5cm
Pris: 349 SEK

Material: Stål/aluminium
Färg: Silver
Storlek: ø8x28 cm

Mark mattermos
Mark är produkten alla behöver ha hemma, den gör picknick och lunchen så mycket enklare. Den är en del av Sagaforms outdoor-sortiment som älskas av alla som upptäcker det – praktiskt kombineras med snyggt för det inspirerande utelivet.

Mark är en praktisk mattermos i stilren design. Det yttre locket fungerar som mugg eller skål och det inre locket rymmer en liten hopfällbar sked och kan även öppnas för förvaring av till exempel kryddor eller andra tillbehör. Den stora halsen gör den lätt att fylla och hålla rent. Konstruktion med dubbla väggar i rostfritt stål och kopparbeläggning gör att den håller temperaturen under många, många timmar – så väl om du vill ha med en varm soppa ,kokvatten för korv eller för isglass till stranden. Mark håller värmen i 24 timmar och kyla i 12 timmar. Mark rymmer 60 cl och kommer under hösten 2022 i en ny läcker färg – grön.

Material: Dubbla väggar i rostfritt stål och kopparbeläggning
Färg: grön, svart och guld
Storlek: ø9x20 cm, 60 cl
Pris: 449 SEK

Stig hopvikta vattenflaska
Återigen gör Sagaform outdoor-livet enklare och roligare. Stig är en lätt och praktisk vattenflaska tillverkad av vikbar BPA-fri plast. Den kan förvaras i hopvikt i väskan för att ta minimalt med plats, och den fälls ut när den fylls med vatten. Kommer i tre härliga färger.

Material: BPA-fri plast (silikon), rostfritt stål
Färg: blå, grön och svart
Storlek: ø7x25 cm, 55 cl
Pris: 199 SEK

Loke resemugg
Loke förenklar vardagen och det är bara en av anledningarna till att man älskar den. Konstruktionen är makalöst bra, med sina dubbelväggar av rostfritt stål håller den värmen både länge och väl. Men den har också ett smart lås som gör att den inte läcker. Till hösten kommer Loke med ett trendigt splashmönster i svart och vitt.

Material: Dubbla väggar i rostfritt stål, plast
Färg: svart med vit splashmönster & vit med svart splashmönster
Storlek: ø8x15 cm, 24 cl