Djupa, mörkröda nyanser sätter tonen för Sagaform AW24

Djupa, mörkröda nyanser sätter tonen för Sagaform AW24

Hösten hos Sagaform är mustig, varm och levande. Djupa mörkröda nyanser och eleganta svarta toner tar plats i den jordnära färgskalan. Hållbarhet är fortsatt hjärtat i designfilosofin, med fokus på återvunna material och tidlösa produkter designade för att ärvas över generationer. Produkter som bjuder in till gemenskap och stunder att dela, något som är särskilt värdefullt när mörkret smyger sig på.

Under temat "Stunder att dela" skapar Sagaform kollektioner med produkter inspirerade av dåtid, framtid och älskade traditioner. Allt för att hjälpa oss skapa värdefulla tillfällen och vårda varandra och våra relationer.

– Hos Sagaform är höstens största nyhet den djupröda tonen. Det är en elegant och lyxig kulör som skapar en spännande förändring. Det är en ton som tar lite mer plats samtidigt som den harmonierar fint med Sagaforms jordnära toner. Jag tror att den kommer att uppskattas av många, säger Beatrice Lindgren, design- och konceptchef på Sagaform AB.

Höst- och vinterkollektionen 2024 från Sagaform bjuder på en aning nostalgi, där klassiska Sagaform-original har fått nya roller i djupa och eleganta toner. Formspråket är tidlöst och stilsäkert, men där färgskalan fått nya dimensioner. Vi möts av djupa mörkröda toner och svarta nyanser som andas lyx och värme, vilket bidrar till en kollektion som känns levande och inbjudande.

Sagaforms hjärta slår extra slag för hållbarhet där varje produkt i sortimentet är tillverkad med ett löfte om att minimera miljöpåverkan. Därför är materialen hållbara, naturliga och långsiktiga, och alltid framtagna med omsorg. Med material som återvunnen bomull, R-PET, ull, kork, stål, marmor och glas skapas detaljer som står emot tidens prövningar.

– Även om vi lanserar nya produkter uppmanar vi ofta till att gräva långt in i skåpen för att hitta bortglömda detaljer. Det kan vara mormors spetsunderlägg eller servetter med broderade monogram som gör det extra personligt. För oss handlar det om att skapa hem att leva i och skapa historia med, säger Beatrice Lindgren.

Sagaform AW24 går att köpa på sagaform.com samt hos utvalda återförsäljare från september och framåt.