SafeTeam ser stor efterfrågan – rekryterar fler partnerföretag

SafeTeam ser stor efterfrågan – rekryterar fler partnerföretag

SafeTeams försäljning till rikskunder har ökat med 460 procent under sex år. Rikskunder är företag med kontor, anläggningar eller butiker över hela Sverige. Uppdragen utförs av lokala företag som SafeTeam har samarbetsavtal med. SafeTeams 55 samarbetspartners utför 400–500 uppdrag per månad. Nu söker SafeTeam fler partnerföretag.

– Ja, vi söker lokala lås- och larmföretag runtomkring i Sverige för att möta den fortsatt ökande efterfrågan från rikskunder, säger Micael Carlsson som är ansvarig för SafeTeams rekrytering av samarbetspartners.

SafeTeam har egna kontor i Stockholm, Göteborg, Malmö, Linköping, Trollhättan och Stenungsund. Utanför dessa orter samarbetar SafeTeam med lokala lås- och larmföretag.

– Våra lokala samarbetspartners är strategiskt viktiga för oss. Utan dem kan vi inte hjälpa våra rikskunder. Därför är det viktigt att våra lokala partners trivs och tjänar på att samarbeta med oss, säger Micael Carlsson.

Ett av SafeTeams partnerföretag är MG5 El & Säkerhet i Strängnäs. Mattias Grahn som är vd berättar:

– Det har varit väldigt bra för oss att samarbeta med SafeTeam. Vi får färdigförhandlade affärer som vi utför. Ofta är säkerhetssystemen förkonfigurerade, så det är smidigt och enkelt för oss att installera. Om något strular eller vi har bättre förslag så kommer vi tillsammans med SafeTeam fram till en lösning. SafeTeam är känd för att erbjuda sina kunder service i särklass och det gäller också samarbetspartners.

För mer information, kontakta SafeTeams affärsutvecklare rikskunder Micael Carlsson på e-postadress micael.carlsson@safeteam.se eller telefonnummer 08-522 384 29.

SafeTeam är ett säkerhetsföretag som tillhandahåller hela säkerhetskedjan åt sina kunder. Allt ifrån rådgivning, installation av fysisk och teknisk säkerhet, till servicetjänster av olika slag. SafeTeam grundades som ett familjeföretag 1968 i Göteborg och drivs och ägs idag av andra generationen.

Service i Särklass

Säkerhetsteknik är vår expertis, men det är i kombination med vår höga service som den ger dig trygghet. Våra kunder märker att vi bryr oss. Senast vi mätte gav kunderna oss toppbetyget 4,7 på en femgradig skala.

Erik Lindgren

Regionchef Linköping och Affärsområdeschef Retail- & Rikskunder 010-762 62 00
Micael Carlsson

Affärsutvecklare Rikskunder 08-522 384 29

Vår serviceorganisation täcker hela Sverige. I Stockholm, Göteborg, Linköping och Malmö samt hela Bohuslän, Dalsland och Fyrbodal arbetar vi i egen regi. På övriga orter i landet har vi avtal med lokala säkerhetsentreprenörer som utför uppdrag för vår räkning och med vår kvalitetsgaranti. Dessutom kan vår jourservice hjälpa till dygnet runt, alla dagar på året.