GET A LOOK -Sveriges största fototävling inom retro, 50 tals och Rockabilly

Positiva bilder är viktiga i kristider -Därför startar vi åter på Sveriges största fototävling inom retro, 50 tals och rockabilly!

Fototävling i 6 delar

-Tävlingen är uppdelad i 6 deltävlingar, en gång per månad från och med april till och med september. Därefter tar juryns arbete vid för att utse en vinnare, berättar Morgan Sehlstedt, Veronikas man och delägare i GLINDER.

Kan man skicka in flera bidrag?-Absolut, de som deltar kan när som helst under tävlingsperioden skicka in nya bilder, sista dag för inskickade bidrag är den 31 augusti, förklarar Veronika Sehlstedt.

Förutom juryn kan vem som helst rösta på sin eller sina favoriter.

Tävlingen är öppen för alla

-Det stämmer, alla kan tävla och rösta, vi hoppas att tävlingen skapar ett engagemang att skönhet handlar om så mycket mer än könsroller och huruvida man är tjock, smal, kort eller lång, menar Morgan Sehlstedt.

GLINDER är ett familjeföretag i dess rätta bemärkelse. Morgan och Veronika startade företaget när de båda stod utan inkomst.

-Vi var så fattiga att vi sålde begagnade Tupperware-burkar på Tradera för att få ihop pengar till mat, berättar Morgan Sehlstedt.

Eftersom Veronika är utbildad sömmerska blev valet att starta en relativt billig företagsnisch utifrån Veronikas yrkeskunskap - att sy och sälja kläder. Nu drygt tio år senare är företaget stabilt och har kunder över hela världen.

Det var bättre förr är mer högaktuellt än någonsin!

-Det har varit ett trist 2021 och även början på 2022 i och med Rysslands invasion i Ukraina. Nu hoppas vi på att skapa lite glädje under tiden som vi ser fram emot ljusare tider. Därför vill ge våra kunder ännu ett roligt arrangemang – en skönhetstävling för alla, säger Veronika Sehlstedt. Nytt för i år är att vi har månadsvinnare av 1000 kr presentkort. Vilket vi tror kan ge mer kraft åt att få fler att rösta och exponera.

Mer information om tävlingen hittar du på GET A LOOK skönhetstävlingen.

Mer information om GLINDER Retro, 50 tals, och rockabilly finns på hemsidan glinder.se