Glinder lanserar en ny kollektion av eleganta gubbkepsar som kombinerar klassisk design med modern komfort. Kollektionen finns nu tillgänglig på Glinders hemsida.

Glinder lanserar eleganta gubbkepsar för den stilmedvetne

Mjölby, 18 juli 2024 – Glinder, det ledande varumärket inom retromode, är stolta över att presentera sin senaste kollektion: eleganta gubbkepsar. Denna lansering markerar ytterligare ett steg i Glinders strävan att erbjuda tidlös och sofistikerad stil för sina över 180 000 nöjda kunder sedan 2007.

Gubbkepsarna, som kombinerar klassisk design med modern komfort, är tillverkade av högkvalitativa material för att säkerställa både hållbarhet och stil. Kollektionen inkluderar flera olika färger och mönster, vilket gör det enkelt för varje kund att hitta en keps som passar deras personliga stil.

Gubbkepsens historia

Gubbkepsar har en rik historia som sträcker sig tillbaka till tidigt 1900-tal, då de blev populära bland arbetarklassen i Storbritannien och USA. Kepsarna, kända för sin karakteristiska platta form och korta skärm, användes ofta av tidningspojkar och hantverkare. Med tiden har de utvecklats till en modeikon, uppskattad för sin enkelhet och tidlöshet.

Noggrann design

"Vi har noggrant designat dessa kepsar för att spegla den elegans och tidlöshet som är kärnan i Glinders varumärke," säger Morgan Sehlstedt, kepsdesigner på Glinder. "Våra gubbkepsar är inte bara en hyllning till ett klassiskt plagg, utan också en symbol för kvalitet och stil som våra kunder förväntar sig av oss."

Var köper du gubbkepsar?

Glinders nya kollektion av gubbkepsar finns nu tillgänglig på www.glinder.se och i utvalda Pop Ups runt om i landet.