Stabil styrelse fortsätter leda Säker Vatten

Liselott Gustafsson från Gustafssons Rör fick fortsatt förtroende vid årsmötet den 15 maj, vilket innebär att hon svingar ordförandeklubban i den ideella föreningen Intresseorganisationen Säker Vatten i ytterligare två år.

Vid sin sida runt styrelsebordet har hon både nya och gamla namn;

Andreas Lavrell fortsätter som vice ordförande till 2026. Även Richard Olsson och Ola Lundh fick förnyat förtroende att leda den ideella föreningen Säker Vatten som ordinarie ledamöter till, medan Ted Rustas, Johan Bertilsson och Magnus Johansson fortsätter som suppleanter ytterligare en period.
Två nya personer valdes in i styrelsen; Johnny Ledin från Bravida Stockholm, som valdes in som ordinarie ledamot och representant för Bravida, som liksom Caverion och Assemblin har platser i Säker Vattens styrelse. Dessutom fyllnadsvaldes Johannes Magnusson, Aderbys rör, Kungsbacka, som suppleant till 2025.

Styrelsen består dessutom av Jörgen Hjelm och Magnus Sundqvist, vars mandatperioder löper till nästa år.

- Det är en bra mix av representanter för både stora, medelstora och små VVS-företag från Helsingborg i söder till Piteå i norr. Det är en enorm styrka med en så bred förankring i branschen när vi nu på allvar går in i revideringsarbetet av Branschregler Säker Vatteninstallation 2026 och dessutom firar 20 år 2025, säger Liselott Gustafsson.

Intresseorganisationen Säker Vattens styrelse som valdes 2024 är:

Ledamöter

Liselott Gustafsson, ordförande, Gustafssons rör, Umeå, omval 2024