Pionjär vald till Årets Leverantör

Pionjär vald till Årets Leverantör

Mat- och serviceföretaget Sabis har utsetts till Årets Leverantör av Skandia. En stor del av segern var Sabis aktiva samverkan med Skandia, för att som leverantör leva upp till Skandias förväntan på Corporate Responsibility. Det arbetet innebär bland annat att Skandias personalmatsal, som drivs av Sabis, är Sveriges första Svanen-märkta lunchrestaurang. Sabis vinner utmärkelsen i konkurrens med ett stort antal leverantörer från hela landet.

– Vi är oerhört stolta över denna utmärkelse. Först och främst är det våra medarbetare, med restaurangchef Margareta Andersson och köksmästare Ulrich Frehde i spetsen, som är värda detta pris. Men vi är också stolta över att vår långsiktighet och ansvarstagande uppmärksam-mats Vi har i fem år målmedvetet arbetat med vårt koncept Bondens Val, att få fler kunder att välja ekologisk, närodlad, miljömärkt och hantverksmässigt producerad mat. Utmärkelsen är ett kvitto på att det jobbet lönar sig, säger Henrik Thomasson, affärsområdeschef Sabis Restauranger.

Juryn hos Skandia motiverar sitt val enligt följande;

Sabis imponerar med sitt sociala ansvarstagande, sitt stora engagemang och genuina vilja att möta våra krav på miljö, smak, service och upplevelser. Detta har gett oss Sveriges första Svanen-märkta personalrestaurang, en bra lunchmiljö samt god och hälsosam mat.

"Årets Leverantör "är årets fjärde stora utmärkelse för företaget, då Sabis vann guld i Matlagnings-OS i tyska Erfurt i oktober samt Årets Butik och Årets Kött- & Charkavdelning på Dagligvarugalan 2012. För mer information om Bondens Val, Sabis Restauranger och företagets miljöarbete - besök sabis.se.

För mer information;
Henrik Thomasson, affärsområdeschef Sabis Restauranger
E-post: henrik.thomasson@sabis.se

Sabis (Slagteriaktiebolaget i Stockholm) är ett svenskt, helägt familjeföretag grundat 1874 som arbetar efter devisen ”Passion för mat”. Idag driver Sabis ett antal enheter i Stockholm inom tre affärsområden: SABIS BUTIKER med sju matbutiker, SABIS RESTAURANG & DELI med tjugotvå restauranger och tio caféer samt SABIS HOTELL & MÖTEN med tre hotell och tre dagkonferensanläggningar. Sabis omsätter ca 1 miljard SEK och företaget har idag 650 medarbetare.