Generationsskifte i Sabis

Generationsskifte i Sabis

Den 1 juni tog tredje generationen vid i ledningen för familjeföretaget Sabis. Ny VD och ytterst ansvarig för Sabis butiker och restauranger är Caroline Cederblad. Hennes syster Madeleine Brehmer fortsätter som Vice VD med ansvar för försäljning och affärsutveckling.

- Vi har förberett ett generationsskifte i flera år och när det nu är dags är vi laddade och redo, säger Caroline Cederblad om VD- rollen.

Caroline började sin bana på Sabis för 15 år sedan på butiksgolvet i Fruängen och som färskvarusäljare i Fältöversten. Sedan sju år har hon arbetat i ledningsgruppen, senast som personalchef. Madeleine började på företaget 2004 och kom då närmast från Arla Foods.

- Mitt viktigaste uppdrag är att leda arbetet så att vi kan fortsätta utveckla vår service, kvalitet och våra koncept med ett starkt lönsamhetsfokus, säger Caroline Cederblad. Vi har en ung ledningsgrupp med många kreativa idéer och duktiga medarbetare.

Med en unik kompetens från två angränsande affärsområden som integreras alltmer kommer Sabis att lansera flera nya matupplevelsekoncept under de kommande åren.

- Butiken i Fältöversten är det som satt oss på kartan, men många potentiella kunder i

Stockholm känner inte till vad vi kan och vill, säger Madeleine Brehmer. Vi kommer satsa mer på att bygga ett starkt varumärke för hela Sabis, där vi kommunicerar vår gemensamma mission "Passion för mat".

Ägare och före detta VD Claes Andersson fortsätter som styrelseordförande i Sabis samt ordförande i föreningen Vi - Fria handlare i samverkan.

Sabis (Slagteriaktiebolaget i Stockholm) är ett svenskt, helägt familjeföretag grundat 1874. Idag driver Sabis åtta matbutiker, tjugo restauranger och två konferensanläggningar i Stockholmsområdet. År 2009 omsatte Sabis 1 miljard SEK och företaget har 620 medarbetare.

För mer information och högupplösta bilder kontakta;

Åsa Asp - Marknadschef

Mail: asa.asp@sabis.se

www.sabis.se

Sabis är ett svenskt, helägt familjeföretag grundat 1874. Idag driver Sabis åtta matbutiker, tjugo restauranger och två konferensanläggningar i Stockholmsområdet. 2009 omsatte Sabis 1 miljard SEK och företaget har 620 medarbetare.