Vår skimrande diamant!

Vi vill också flagga för vår eleganta diamanturna som på ett vackert sätt reflekterar ljuset. Den tillverkas av björkträ och är designad av ingen mindre än Jacob Jensen. Urnan finns i svart eller vitt utförande. Den går även att få i högglans i färgerna rött, svart eller vitt.

För mer information om produkten...

• Hantverk

• hantverk

Morgan Löfgren

Presskontakt VD +46705955893

Solo med eget motiv!

Med vår lerurna Solo ger vi kunden möjlighet att välja ett personligt motiv som sedan handmålas på urnan. Begravningsbyrån Levins & Serenander i Uppsala har valt att ta fram ett motiv med Upplands landskapsblomma Kungsängsliljan. En uppskattad urna som ger förankring till trakten, säger Petter som initierade denna urna.

Ökad efterfrågan på Frid!

Vår stilfulla kista Frid, framtagen av designduon Ahnlund-Karlén, har blivit mycket omtyckt och har sålt bra den senaste tiden. Inspirationen kommer från äldre tiders kistor. Ett smalare lock och dekorativa förseglingsskruvar har sin förankring i hur våra kistor såg ut förr. En genomtänkt form helt enkelt. Hjärtformen är dessutom en stark symbol som förmedlar något älskat och värdefullt.

Succé för Ovum och Classic!

Nu när det nya urnsortimentet har landat ser vi att våra egentillverkade nyheter Ovum och Classic har tagits emot väl ute hos våra kunder och det är vi givietvis väldigt glada för.