Rusta gör det enkelt att inreda uteplatsen

Rusta gör det enkelt att inreda uteplatsen

Påbyggnadsbara loungemöbler och flexibla matgrupper står i fokus för Rustas sommarsortiment 2020. Snygga dynor, solcellsbelysning, funktionella grillar och praktiska glasräcken gör det lätt att skräddarsy uteplatsen efter stil och behov.

Tanken på uteplatsen som ett extra vardagsrum fortsätter att inspirera, något Rusta har tagit fasta på inför sommarsäsongen 2020. Bland nyheterna syns loungemöbeln Lissabon i modulform, som går att anpassa och bygga ut efter behov. För den som vill åt en klassisk hörnsoffa är nyheten Toscana i konstrotting rätt val. Den nätta tvåsitssoffan Amsterdam passar perfekt för den mindre uteplatsen eller balkongen, men kan med fördel kompletteras med fåtölj och bord för den som har gott om plats. Genom att byta plats på ryggstödet förvandlas soffan snabbt till en schäslong.

Efterfrågan på påbyggnadsbara och flexibla utemöbler i lättskötta material är stor och i sommar finns flera utdragbara matbord där kunden själv kan välja favoritstolarna bland ett brett utbud.

Laga maten utomhus

Grillat hör sommaren till och allt fler får upp ögonen för gasolgrillens många fördelar när det kommer till snabbhet och precision. I Rustas utbud finns flera gasolgrillar, men även kombinationsgrillar och kolgrillar som kan användas till att röka fisk och kött, som modellen Brooklyn. Ett eget utekök fortsätter att toppa mångas önskelistor. Med Rustas modulkök är det enkelt att bygga ihop sin egen kökslösning med diskho, förvaringsskåp eller extra arbetsyta, med eller utan gasolgrillen Excellence som bas.

För den som önskar skärma av uteplatsen finns ett stort urval av glasräcken med både färgat och transparent glas. Nytt för i år är överliggare som fulländar intrycket.

Mjuka dynor och moderna mönster

Dynor är ett enkelt sätt att ge uteplatsen extra komfort, och i vår kommer flera populära modeller med nya mönster. Sortimentet av kuddar för utomhusbruk växer, med allt från inkainspirerade Dehli till exotiska Paraiso och rosmönstrade Rone.

Solcellsbelysning i form av snygga glaslyktor till bordet, risbollar att hänga i trädet eller slingor att linda runt altanräcket höjer mysfaktorn på nolltid. Perfekt för uteplatsen som saknar elluttag. Komplettera med krukor och pallkragar fyllda med sommarens blommor, kryddor och grönsaker och du har en uteplats att njuta av både dag- och kvällstid.

Det ska vara enkelt att förnya uteplatsen på Rusta. Från vecka 9 2020 fylls varuhusen med mängder av utemöbler, grillar, studsmattor och dekorationer till överraskande låga priser. Allt för att du ska kunna skapa trivsel utomhus!

Rusta är detaljhandelskedjan som erbjuder ett brett sortiment av hem- och fritidsprodukter till överraskande låga priser. Vi vill att våra kunder ska känna sig välkomna, bli inspirerade och tycka att det är roligt att handla hos oss. Det första varuhuset öppnades 1986 i Gävle och idag har Rusta över 150 varuhus i Sverige, Norge, Tyskland och Finland. Rustas koncept bygger på enkla inköpsprocesser utan dyra mellanhänder, ett brett sortiment, stora volymer, effektiv logistik och en intensiv trendbevakning. För mer information: rusta.com.