Över 200 nyheter på plats när Rusta öppnar julvaruhuset!

Över 200 nyheter på plats när Rusta öppnar julvaruhuset!

I början av oktober flyttar julen in på Rusta. Med över 200 nyheter är det lätt att välja belysning, gran, pynt och inredning som matchar din personliga stil – och budget!

Julen är ljusets högtid! Lys upp balkongen eller trädgården med ljusslingor, kransar och ljusfigurer. Nyheten Prisma, 3D-figurer i PET-plast fyllda med gnistrande LED-lampor, sprider ett stämningsfullt sken både inom- och utomhus. Ta magin till nya höjder med julens kanske roligaste pryl – trollspöet som tänder belysningen på din befallning!

Låt julen starta i fönstret
Sortimentet av julstjärnor får i år tillskott av flera moderna varianter, där den största modellen mäter hela 150 cm. Sticker ut bland årets adventsljusstakar gör elljusstaken Venjan i trä. Föredrar du levande ljus finns mängder av prisvärda alternativ, flera i fina behållare som passar perfekt att ge bort.

Lekfulla julbyar är synonymt med julen på Rusta. Vad sägs om en trolsk skog med älgar och harar, eller tomtar på gym? Utbudet är enormt!

Inredningsdetaljerna som gör julen personlig
Inred för jul med plädar, bäddset och gardiner med julmotiv. Det nya mönstret Skiers, med retroinspirerade längdskidåkare, spås bli en favorit i vinterhemmet.
För den som vill bjuda till glöggmingel eller duka julbordet finns en uppsjö av nyheter, som glöggservis och muggar med lekfulla julmotiv. Med en glittrande kavaj i guld eller silver blir du garanterat julfestens mittpunkt! Självklart finns även julkläder och tillbehör till husdjuren i Rustas välfyllda julvaruhus. God jul!

Rustas julsortiment landar i varuhuset v 38–42

Rusta är detaljhandelskedjan som erbjuder ett brett sortiment av hem- och fritidsprodukter till överraskande låga priser. Vi vill att våra kunder ska känna sig välkomna, bli inspirerade och tycka att det är roligt att handla hos oss.

Det första varuhuset öppnades 1986 i Gävle och idag har Rusta omkring 200 varuhus i Sverige, Norge, Finland och Tyskland. Rustas koncept bygger på enkla inköpsprocesser utan dyra mellanhänder, ett brett sortiment, stora volymer, effektiv logistik och en intensiv trendbevakning. För mer information: rusta.com.