​Make Your Mark inspirerar tillsammans med Rusta

MAKE YOUR MARK inspirerar tillsammans med Rusta

Inför hösten 2014 inleddes ett samarbete med contentbyrån Make Your Mark för att vidareutveckla det magasin som Rusta gett ut sedan ett par år tillbaka. Ett magasin med med syfte att ännu mer fokusera på produkttips och inspiration för hela hemmet.

– Responsen från kunder och medarbetare har varit mycket positiv, och vi gläder oss åt att fortsätta det framgångsrika samarbetet med Make Your Mark, säger Meta Persdotter, Kommersiell Chef på Rusta. Rusta har ett av Sveriges största sortiment när det gäller hem- och fritidsprodukter, och vi vill hjälpa våra kunder genom att tillhandahålla idéer och tips ochanvändbar inspiration för hemmet, fortsätter Meta Persdotter.

Rusta har valt att arbeta med contentbyrån Make Your Mark som har stor erfarenhet av skapa content inom retail och fashion. I sin portfölj har Make Your Mark bland annat varumärken som Lagerhaus, Villaägarna, NK STIL, KappAhl och Kicks.

I början på maj släpps en ny edition av Rustas magasin, denna gång med tema sommar. I magasinet visas Rustas stora produktutbud till sommaren som inkluderar egna varumärken såväl som kända, internationella märken. Detta kombineras i magasinet med kreativa inredningstips, enkel säsongsmat, samt tips inom belysning dukning och styling.

Magasinet distribueras till drygt två miljoner svenska hushåll och landar i brevlådorna runt den 7 maj. Rustas inspirationsmagasin ges ut flera gånger per år, och distribueras även i Norge där Rusta finns representerade sedan hösten 2014.

Vi på Rusta vill att våra kunder ska känna sig välkomna, bli inspirerade och tycka att det är roligt att handla hos oss. På Rusta gör vi det lätt för många människor att köpa hem- och fritidsprodukter av god kvalitet till bästa pris.

Cecilia Gärdestad

Presskontakt Ansvarig Corporate PR Koncernkommunikation +46 (0)70 166 48 73