Pressmeddelande -

Jane Hellen är tillbaka! Skönhetsprodukterna med den karakteristiska doften lanseras hos Rusta.

Förberedd för nostalgitripp när Rusta nu lanserar skönhetsprodukter från varumärket Jane Hellen. Med sin tidlösa och omtyckta doft av citrus från bergamott och söta blomnoter från ylang ylang släpps nu både schampo, balsam, deodorant, duschgel och hudkräm från märket som hade en självklar plats i alla badrumsskåp på 80-talet. Alla produkterna är dessutom tillverkade i Sverige.

Vissa dofter har förmågan att blixtsnabbt väcka gamla minnen och känslor till liv. Att transportera tankarna tillbaka till personer, stunder och platser som glömts bort eller inte tänkts på, på länge. Så doftar Jane Hellen.

Sofistikerad och tidlös tar doften med oss på en resa till 80-talet, till skoldiscon, första kyssen och tonårsminnen. Toppnoter av bergamott och lime ger en levande öppning av citrus och ylang ylang en blommig sötma. Bland hjärtnoterna märks apelsinblomma och ros, som får vila på en varm kryddig bas av ekmossa och bärnsten.

Den friska och fräscha doften som förtrollade en hel generation, återfinns i samtliga av de nya produkterna.

Svenskproducerad hårvård, hudkräm, duschgel och deodorant med den klassiska doften

I den nya serien ryms schampo och balsam i två varianter, med en duo anpassad för normalt hår samt riktad mot behandlat hår där keratin hjälper till att reparera och rapsolja och UV-filter i balsamet skyddar från yttre påverkan. Såväl balsamet för normalt hår som för behandlat hår bjuder på antistatiska egenskaper och reder ut utan att tynga ned. Dessutom lanseras en närande bodylotion med E-vitamin, rapsolja och sheasmör och en väldoftande deodorant. Alla produkterna tillverkas i Sverige.

Produkterna från Jane Hellen blir tillgängliga i Rustas varuhus från och med torsdag 16 maj, 2024.

JANE HELLEN - Schampo för normalt hår

Storlek: 150 ml – Rek. ca. pris: 29,90 SEK

Schampo med stärkande, återfuktande veteprotein och mjukgörande glycerin rengör smidigt hår och hårbotten från smuts och fett. Håret lämnas med en ren, fräsch känsla och en frisk doft som varar. Schampot är veganskt och anpassat för daglig användning.

Användning: Blöt håret. Ta en liten mängd schampo i handflatan och löddra upp till ett rikt lödder. Applicera i håret och massera hårbotten. Skölj noggrant och repetera vid behov.

JANE HELLEN - Balsam för normalt hår

Storlek: 150 ml – Rek. ca. pris: 29,90 SEK

Balsam med återfuktande provitamin B5 (pantenol) och E-vitamin, som smidigt gör håret utan att tynga ned. Antistatisk effekt hjälper till att förhindra flygigt hår. Balsamet är veganskt och anpassat för daglig användning.

Användning: Applicera i fuktigt hår, låt verka några minuter och skölj sedan ur noggrant.

JANE HELLEN - Schampo för torrt/skadat hår

Storlek: 150 ml – Rek. ca. pris: 29,90 SEK

Schampo som effektivt rengör hår- och hårbotten från smuts och fett. Keratin från ull hjälper till att reparera ett torrt, skadat eller behandlat hår. Resultatet är ett rent hår som doftar friskt och fräscht. Anpassat för daglig användning.

Användning: Blöt håret. Ta en liten mängd schampo i handflatan och massorna upp till ett rikt lödder. Applicera i håret och massera hårbotten. Skölj noggrant och repetera vid behov.

JANE HELLEN - Balsam för torrt/skadat hår

Storlek: 150 ml – Rek. ca. pris: 29,90 SEK

Utredande balsam som skyddar håret från yttre påverkan med hjälp av UV-filter och extrakt från rapsolja. Balsamet har en fräsch doft, antistatisk effekt och tynger inte ner håret. Anpassat för daglig användning.

JANE HELLEN – Kroppslotion

Storlek: 150 ml – Rek. ca. pris: 29,90 SEK

Den nya hudkrämen från Jane Hellen vårdar huden med återfuktande rapsolja, närande E-vitamin och sheasmör. Resultatet är en mjuk och len hud som lämnas med en fräsch doft som varar länge. Vegansk.

JANE HELLEN – Duschgelé

Storlek: 150 ml – Rek. ca. pris: 29,90 SEK

Väldoftande och skonsamt rengörande duschgel, berikad med glycerin och olivolja som hjälper huden att bevara sin naturliga fuktbalans. Vegansk.

JANE HELLEN – Deodorant

Storlek: 50 ml – Rek. ca. pris: 29,90 SEK

Deodorant som motverkar svett och dålig lukt i 48 timmar. Smidigt roll-on-format gör appliceringen enkel. Den karakteristiska, omtyckta Jane Hellen-doften med blommiga noter, citrustoner och jordig värme ger långvarig fräsch känsla. Vegansk.

Rusta är detaljhandelskedjan som erbjuder ett brett sortiment av hem- och fritidsprodukter till överraskande låga priser. Vi vill att våra kunder ska känna sig välkomna, bli inspirerade och tycka att det är roligt att handla hos oss.

Det första varuhuset öppnades 1986 i Gävle och idag har Rusta omkring 200 varuhus i Sverige, Norge, Finland och Tyskland. Rustas koncept bygger på enkla inköpsprocesser utan dyra mellanhänder, ett brett sortiment, stora volymer, effektiv logistik och en intensiv trendbevakning. För mer information: rusta.com.