Duka för julens alla festligheter med Rustas nyheter

Duka för julens alla festligheter med Rustas nyheter

Glöggmingel, julmiddag och mysiga pysselkvällar. Bland Rustas många prisvärda julnyheter finns allt som behövs för att skapa en magisk uppladdning inför årets högtid!

Julen är bjudningarnas tid. Välkomna gästerna redan i entrén med årets kanske sötaste nyhet – dörrmattan i form av ett pepparkakshus! Bjud sedan på värmande glögg i Rustas nya glöggservis med traditionellt julmönster.

Dekorera festbordet med prisvärda detaljer
Duken Louise med glitterinslag blir den perfekta basen till dukningen. Addera vackra bordstabletter i MDF eller satsa på en dekorativ löpare, som klassiska nyheten Sundborn.
Med hjälp av detaljer som vaser, konstväxter och levande ljus skapar du ett inbjudande bord för dina gäster. Konstväxter är perfekt när du vill kunna återanvända dina dekorationer, och passar även de doftkänsliga. Nytt för i år är girlanger i form av tall och cypress. I sortimentet finns även amaryllis, hyacint och julstjärnor i olika färger.

Polkagrisrandiga stengodsserien Siri med vas och ljusstakar blir pricken över i:et på bordet. På Rusta hittar du ett brett utbud av levande ljus och modeller i LED. Här finns även doftljus i söta behållare, som nyheten Claudia med motiv föreställande nötknäppare och ballerinor.

Baka och pyssla
Låt barnen julpyssla med Rustas välfyllda pyssellådor, eller måla gipsfigurer. Till den lilla bagaren finns förkläde och kockmössa samt pepparkaksformar och bakredskap. Ge bort det hembakade i fina plåtburkar eller färdiga cellofanpåsar. God jul!

Rustas julsortiment landar i varuhuset v 38–42

Rusta är detaljhandelskedjan som erbjuder ett brett sortiment av hem- och fritidsprodukter till överraskande låga priser. Vi vill att våra kunder ska känna sig välkomna, bli inspirerade och tycka att det är roligt att handla hos oss.

Det första varuhuset öppnades 1986 i Gävle och idag har Rusta omkring 200 varuhus i Sverige, Norge, Finland och Tyskland. Rustas koncept bygger på enkla inköpsprocesser utan dyra mellanhänder, ett brett sortiment, stora volymer, effektiv logistik och en intensiv trendbevakning. För mer information: rusta.com.