Pressmeddelande -

Foodstock och Niklas Ekstedt fullbordar sommaren med en klassisk kräftskiva i trädgården på Royal Park Hotel.

Det är en svensk tradition att fira sommarens avslut med en kräftskiva. Förberedelserna börjar redan innan soluppgången och fortsätter hela dagen. Man vittjar kräftburar nere vid sjön, kokar med krondill och hemliga ingredienser medan man förbereder smårätterna, pyntar och kyler snapsen. Sedan följer crescendot i form av ett välförtjänt firande kvällen lång med nära och kära.

Traditionen ligger många varmt om hjärtat och Royal Park ser fram emot att få presentera en riktigt klassisk kräftskiva tillsammans med det fantastiska teamet från Foodstock, med bidrag till bordet från mat-kreatörerna Niklas Ekstedt, Joel Åhlin och Thomas Eidefors. Foodstock är ett företag med en vision att utveckla den skandinaviska gastronomin och dela med sig av kunskapen, historiken och hantverket bakom maten till alla som vill lyssna.

Den 27 & 28 augusti reserveras trädgårdsterrassen till firandet av skickligt mathantverk och svensk gastronomi i sommarens stora kulinariska gästspel. På menyn hittas hemkokta kräftor från Hjälmaren med kvalitativa tillbehör som Boxholms Kryddost från Wijnjas, vedugns-bakat bröd från Skedvi Knäckebrödsbageri och inte minst amuser & honung från Royal Park Hotels egen trädgårdsodling. Dryckesmenyn kröns av Botanisk Special från Åhus Akvavit, utsedd till världens mest exklusiva akvavit, och en Akvavit Cocktail Bar står givetvis redo för ytterligare spännande inslag på dryckessidan.

För att sätta ytterligare en krona på verket så underhåller zoologen Owe Sandsröm och får genom sin kunskap kräftan att smaka ack så mycket mer, samtidigt som husbandet Group W tar ton på terrassen hela helgen lång. Passa på att boka övernattning på Royal Park Hotel och fira till fullo med vetskapen om att sängen endast finns ett fåtal steg bort efter en underbar kväll av festiviteter.

Information & Bokning

Priser:

1695 kr per person – inkl. obegränsat med hemkokta svenska kräftor, tillbehör & dryckespaket

1325 kr per person – inkl. obegränsat med hemkokta svenska kräftor, tillbehör & alkoholfritt dryckespaket

550 SEK per person – övernattning i superior/premium-rum

Boka den årliga kräftskivan på royalparksthlm.com

För mer information, vänligen kontakta;

Event Coordinator - Pauline Benoit - pauline@royalparksthlm.com