Unikt soff- och soffbordskoncept från Rowico Home

Unikt soff- och soffbordskoncept från Rowico Home

Med serien HAMMOND har Rowico Home gett konsumenten möjlighet att kombinera lyxig design med kreativitet och flexibilitet. Via några enkla val bygger man ihop sin personliga soffa och soffbord, allt för att kunna skapa en unik helhet.

Hammond andas Rowico Homes skandinavisk stil och har blivit ytterligare en serie där du själv kan skapa den kombination som passar just i ditt hem.

FSC-certifierade* matbordsserierna Brooklyn och Carradale har sedan tidigare samma koncept, det vill säga att konsument via ett par enkla val får sitt personliga matbord i den färg och form som man önskar. Det har varit ett väldigt uppskattat upplägg som nu har tagits vidare till hela Hammond-serien. Konsumenten kan välja mellan 24 olika kombinationer i soff- och soffbords serien Hammond och på så sätt skapa ett personligt vardagsrum.

Så designar du din HAMMOND-kombination

Rowico Homes serie Hammond ger dig möjligheten via några enkla val att bygga ihop din personliga möbel. Välj tyg på soffan, färg på underredet och köp till extrakuddar om så önskas. Välj därefter soffbord i matchande färg, helt i massivt trä alternativt med en lyxig äkta italiensk Carrara- eller Emperador-marmor.

- Kombinationerna andas exklusivitet. Oavsett hur du mixar och matchar så kommer du få en tidlös design i ditt hem, förklarar Jesper Bergendahl, Supply Chain Manager på Rowico Home.

Hög kvalitet och FSC®-certifieratträ

Serien HAMMOND är FSC®-certifierad*, det innebär att allt trä kommer från ett ansvarsfullt skogsbruk, det vill säga ett skogsbruk som tar hänsyn till människor och miljö. För att man som företag skall kunna titulera sig som FSC-certifierad måste man ha 100 % kontroll över sina leverantörskedjor och sin lagerhållning. Man granskas regelbundet av en extern part. Genom att köpa en möbel som är FSC-certifierad gör man ett bättre miljöval.

*Du kan även läsa mer om vårt FSC-certifikat på www.se.fsc.org/se-se och söka på vårt certifikatnummer BV-COC-135942 eller licensnummer FSC-C135942.