Rowico Home på Birger Jarlsgatan 32

Rowico Home på Birger Jarlsgatan 32

Den 1 september invigde Rowico Home sitt nya showroom med en liten smygpremiär för press, inredare och andra intressenter. Den 6 september öppnades dörren till showroomet på Birger Jarlsgatan upp för alla.

- Nu har showroomet varit öppet i drygt en vecka och det har varit en vecka fylld av underbara möten med nyfikna förbipasserande och bokade besök, berättar en välkomnande Marianne Boström, Showroom Manager.

Rowico Home har sedan ett par år tillbaka gjort en otrolig varumärkesresa och satsar nu på flera plan för att skapa kännedom kring sina trämöbler i skandinavisk design.

- Företaget har funnits i 50 år och varumärket har tidigare funnits främst hos återförsäljare. Nu har vi även tagit steget med egen e-handel och showroom i Stockholm för att verkligen bli ett varumärke som alla känner till. Målet är att det ska vara enkelt att handla våra möbler via någon av våra återförsäljare eller via vår e-handel, berättar Marianne vidare.

Marianne har en gedigen erfarenhet inom projekt och inredning och har senast arbetat med belysning mot projektkund.

- Jag älskar inredning och mötet med kund. Så möjligheten att nu få vara en del av Rowico Homes varumärkesresa samt driva företagets första showroom känns fantastiskt kul. Min erfarenhet kombinerat med möbler och prover i showroomet kommer göra att kunden kan få hjälp av mig inför sitt val av möbler. I förlängningen kommer vi också skapa samarbete med inredare som skulle kunna hjälpa kunden med ett helt inredningsprojekt, förklarar Marianne.

Rowico Homes showroom är öppet tisdag-torsdag 10.00-16.30, övrig tid gäller bokade besök.

Besöksadress:
Birger Jarlsgatan 32