Rowico Home öppnar pop-up showroom på Hallarna köpcentrum

Rowico Home öppnar pop-up showroom på Hallarna köpcentrum

Det svenska möbelföretaget Rowico Home är inne i en expansiv fas och öppnar ett pop-up showroom på köpcentrumet Hallarna i Halmstad. De är dessutom i full gång med att färdigställa sitt första showroom på 174 kvm i Stockholm samt att bygga sin 75:e shop in shop hos sina återförsäljare.

Mycket har hänt hos det familjeägda bolaget Rowico Home under de senaste åren. Från att ha varit ett renodlat grossistföretag så säljer företaget nu även direkt till konsument via sin e-handel och man rullar ut varumärket på fler olika sätt.

- Vårt mål är att alla i Europa ska känna till Rowico Home och förknippa oss och våra möbler med vår skandinaviska design, kvalité och vårt hållbarhetstänk. Dessutom vill vi att det alltid ska vara enkelt att handla en möbel från oss, oavsett vilken kanal man väljer, berättar Nina Hedberg, marknadschef Rowico Home.

Rowico Home har varit med på flera event under året som gått, både med press, influencers och inredare. De har också haft öppet hus i sitt showroom i Halmstad för sina återförsäljare där de visat sina senaste kollektioner. Men nu är det alltså dags för nästa steg i sitt varumärkesbyggande.

Varför blev det ett pop-up showroom på just Hallarna?

- Företaget grundades i Halmstad och det är här hjärtat i verksamheten finns, så det blev naturligt att Halmstad blev första alternativet för vårt pop-up showroom. Vi gör detta tillsammans med en nära samarbetspartner till oss, Severins möbler, vilket känns som ett väldigt roligt och naturlig steg. Förhoppningen är att det bli ett lyckat koncept så att vi kan dyka upp i fler städer framöver, berättar Malin Schramm, försäljningschef Rowico Home.

Från och med 10 juni finns Rowico Homes pop-up showroom i samarbete med Severins möbler, på köpcentrumet Hallarna. Hos Severins möbler kan man köpa hela Rowico Homes sortiment samt titta på utvalda möbler i deras shop in shop från Rowico Home.