Rowico Home adderar soffor till sin kollektion

Rowico Home adderar soffor till sin kollektion

Nu adderar Rowico Home även soffor i sin kollektion för 2021. Fokuset har, sedan 1971, varit trämöbler men nu adderas alltså två egendesignade högkvalitativa soffor med tillhörande soffbord till årets kollektion. Trädetaljerna i soffan precis som soffborden känns igen i Rowico Homes möbler, precis som att de är FSC-certifierade.

- Nytt för 2021 är att vi adderat ett nytt segment, nämligen soffor. Vi har tagit fram två helt olika modeller av FSC-certifierade soffor, klassiska NESS och moderna SHELTON, men gemensamt för båda är att de är i hög kvalité med bra sittkomfort. Båda sofforna har dessutom tillhörande massiva soffbord i matchande design, säger Jesper Bergendahl, Supply Chain Manager på Rowico Home.

Tanken med att skapa både soffor och soffbord i samma serie är att kunna erbjuda en helhet och göra det enkelt för kunden.

- Vi har valt att hålla det enkelt och endast erbjuda 3-sitssoffor i grått eller beige. Färger som 80% av befolkningen ändå väljer, vilket innebära att det inte blir en massa svåra val kring vilket tyg som passar bäst och fördelen blir också att våra soffor finns färdiga på vårt lager så det blir korta leveranstider. Det finns dessutom matchande soffbord, allt för att kunna erbjuda en exklusiv helhet samt för att det ska bli så enkelt som möjligt för kunden, berättar Jesper Bergendahl.

Kvalitativa val
Rowico Home har satsat på kvalitativa soffor med trädetaljer, för att det ska passa in i deras befintliga sortiment. Alla materialval är dessutom noggrant utvalda för att uppnå bolagets hållbarhetskrav.

NESS är en stilsäker 3-sitssoffa med hög sittkomfort i en tidlös design. Soffan finns i två färger, beige textil med ekunderrede alternativt grå textil med vitpigmenterat ekunderrede. I serien ingår också soffbord i oljad massiv ek med tvådelad bordsskiva och matchande hantverksmässiga detaljer likt träunderredet på soffan.

Soffan har en kärna i kallskum med duntopp och ett slitstarkt tyg bestående av polyester samt akryl med hela 100 000 i Martindale. Tyget är avtagbart och tvättbart från både sitt- och ryggkuddarna. Dynorna har en dun/fiberfylling med en kallskumskärna för bra stabilitet. Innerkuddarna är sydda i quilt så att dunet hålls på plats på bästa möjliga sätt och nozagfjädringen undertill fördelar sedan komforten jämnt.

SHELTON är en stilfull 3-sitssoffa i modern design, med hög sittkomfort och tillhörande soffbord och sidobord. Soffan finns med beige alternativt grå textil och med svarta pulverlackade metellben. Den synliga frontpanelen i trä, i svart alternativt brun ask, matchar bordsskivorna på de massiva soffborden på ett genomtänkt sätt.

Soffan har en kärna i kallskum med duntopp och ett slitstarkt tyg bestående av polyester samt linne med hela 100 000 i Martindale. Tyget är avtagbart och tvättbart från både sitt- och ryggkuddarna. Dynorna har en dun/fiberfylling med en kallskumskärna för bra stabilitet. Innerkuddarna är sydda i quilt så att dunet hålls på plats på bästa möjliga sätt och nozagfjädringen undertill fördelar komforten jämnt.

-----------------------------------------