Ny visuell identitet

Ny visuell identitet

Rowico designar möbler med en själ och ett skäl som ska kunna älskas i många år framöver och bidra till att öka kärleken för ditt hem – THE LOVE OF HOME.

- Vi har tagit stora steg senaste åren vad gäller egen design och satt ett sortiment i tiden. Vi har skapat en anda kring våra möbler samtidigt som vi satsat på digitalisering och ett nytt visuellt uttryck. Rowico behövde en ny identitet i tiden som speglar vilka vi är idag och vill vara i framtiden, det tycker jag att vi har lyckats med säger Jessica Hammargran, VD Rowico Home.

ROWICO AB BYTER NAMN TILL ROWICO HOME

Tillsammans med en uppdaterad visuell identitet så ändras även bolagets namn till Rowico Home.

- Det var viktigt för oss att behålla igenkänningen och historien i namnet Rowico men i ny design och form. Att addera Home kändes som rätt val och speglar i större utsträckning vad vi gör och vilka vi vänder oss till, förklarar Jessica Hammargren.

Den nya avskalade och uppdaterade typografin bär identiteten i Rowico Home vidare liksom den nya monokroma och sobra färgpaletten.

De grafiska elementen i ringen visar både företaget historia och igenkänning i det halva R:et som given symbol för Rowico. Det ger också en visuell förankring likt en fågel eller gröda som förknippas med naturen som är bolagets ledstjärna i deras dagliga hållbarhetsarbete.

- Vi är stolta över vår historia som familjeföretag sedan starten 1971. Så Rowico Home fortsätter precis som tidigare att inspireras av orden enkelhet, trygghet och familj. Tre ord som fortsatt hjälper oss att hålla rätt fokus framåt och inte glömma vad som är viktigt, avslutar Jessica.

Implementeringen av den nya visuella identiteten påbörjas i augusti 2020 och fortsätter året ut.