VD Jessica Hammargren

Ett historiskt 2023 för Rowico Home

Rowico Home, ett framstående företag inom den skandinaviska möbelbranschen, är stolta över att meddela att 2023 har varit ett av de mest framgångsrika åren i företagets historia. Detta år markerar inte bara en signifikant tillväxt och expansion, utan även en serie betydande milstolpar som förstärker företagets position i branschen.

Under föregående år har Rowico Home utökat sin verksamhet till nya marknader, däribland Tyskland, samtidigt som man stärkt sin position på befintliga marknader som Sverige och Norge. Denna imponerande tillväxt har skett trots den pågående lågkonjunkturen, vilket ledde till att företaget upplevde den största orderingången under sina 50 år i branschen.

- November 2023 var en särskilt anmärkningsvärd månad för Rowico Home, då företaget rapporterade den högsta omsättningen någonsin för en enskild månad. Detta är ett tydligt bevis på att våra satsningar på kvalitet och design, intagande av nya marknader samt introduktionen av nya produktgrupper, har varit framgångsrik, säger Daniel Bjuvstam, CFO Rowico Home.

Företagets framgångar under 2023 är en direkt följd av dess strategi att ständigt förnya sina produkter samtidigt som det fokuseras på att hitta nya försäljningskanaler.

- Vi är extremt stolta över våra prestationer under 2023. Vår framgång speglar vårt engagemang och vår ambition att kontinuerligt växa och utvecklas. Detta driv stärker vårt varumärke och ger oss en stadig position inom möbelbranschen, tillägger Jessica Hammargren, VD för Rowico Home.

Med blicken framåt planerar Rowico Home att fortsätta sin tillväxtresa under 2024. Företaget har för avsikt att utöka sitt sortiment, med särskilt fokus på soffor, och är fast besluten att inte vila på sina tidigare meriter utan att ständigt sträva efter att förbättra upplevelsen och utbudet för sina kunder.