Stolen BOLTON har tagit plats i slottsmiljö

Stolen BOLTON har tagit plats i slottsmiljö

Historien om området kring Johannesbergs slott går tillbaka ända till 1100-talet. Det finns en mängd spännande saker som hänt under åren och nu kan Rowico Home glädjande konstatera att de har blivit en del av slottets fortsatta historia. Stolen BOLTON har nämligen tagit plats i slottets restaurang.

Sedan juli 2020 ägs Johannesbergs slott i natursköna Roslagen av Pernilla Thor och Göran Andersson. De fick snabbt stora visioner för slottet och nu har de förverkligat nästan alla idéer.

- När vi såg slottet för första gången så var det kärlek vid första ögonkastet. Det var redan en etablerad konferensanläggning men när vi såg det så kände vi att det hade potential till att bli så mycket mer. Vi fick en vision om ett upplevelsecentrum med spa, pooler, yogasal och padel med intilliggande golfbana. Alla dessa planer är nu snart verklighet berättar Pernilla Thor, VD/ägare Johannesbergs slott.

En plats i harmoni

I arbetet med att utveckla slottets utbud och utseende tog man hjälp av både en arkitekt och en inredare för att skapa en plats med känsla av harmoni. En del i den nya inredningen blev då BOLTON stol från Rowico Home.

- Vi blev väldigt glada när inredaren Jessica Harkell ville köpa in vår BOLTON karmstol för att inreda restaurangen på Johannesbergs slott. Stolen i sig andas lyx i en tidlös design, så en bättre plats än ett slott kan vi inte tänka oss. Vi hoppas att deras gäster ska få många långa och sköna middagar i denna FSC-certifierade stol som tagits fram av oss på Rowico Home, säger Maria Månsson, säljare på Rowico Home.

Johannesbergs slott är mycket nöjda med den nya inredningen i de allmänna ytorna på hotellet.

- Vi vill skapa en harmonisk plats. Det är en exklusiv miljö men det ska samtidigt kännas enkelt och välkomnande. Vi vill skapa en plats som vi själva hade önskat att åka till och känt att det finns något att göra samtidigt som det är en plats för avkoppling. Det känns som vi har lycktas med det och vi tror definitivt att våra gäster kommer få harmoni och sitta skönt i våra fina nya karmstolar i vår restaurang, avslutar en nöjd Pernilla Thor.