Jessica Hammargren, vd för Rowico Home, fick ta emot kommunens näringslivspriser för 2023.

Jessica Hammargren blev Årets entreprenör i Halmstad 2023

Rowico Homes VD Jessica Hammargren har utsetts till Årets entreprenör i Halmstad. Priset delades ut av Halmstads kommun och det är allmänheten som lämnar förslag till priset. Utmärkelsen tilldelas till en eller flera personer som har betytt mycket för det lokala företagets tillväxt och utveckling. Vinnaren ska vara entreprenöriell och ha förmågan att ständigt se affärsmöjligheter. Det är en beskrivning som Jessica och hela Rowico Home är väldigt stolta över, och så glada att tillväxtresan i bolaget uppmärksammas

Motivering till priset: Årets entreprenör 2023:
"Med tydlig vision och stark drivkraft har Jessica Hammargren utvecklat Rowico Home till ett snabbt växande företag med god lönsamhet. Hon vågar utmana det etablerade och ser ständigt nya möjligheter – något som kännetecknar hennes fantastiska entreprenörskap. Jessica har förändrat Rowico Home i grunden. Hon har ett brinnande intresse för de mjuka värdena i företaget och sätter alltid sina medarbetares välmående i första rummet. Hon är en sann entreprenör med högt ställda mål. Hennes orädda synsätt är en utmärkt grund för fortsatta framgångar för företaget."