M3 Bygg totalrenoverar 132 lägenheter åt Signalisten i Ritorp, Solna

M3 Bygg totalrenoverar 132 lägenheter åt Signalisten i Ritorp, Solna

M3 Bygg har erhållit uppdraget att totalrenovera 132 lägenheter åt Bostadsstiftelsen Signalisten. Kontraktssumman är ca 100 miljoner kronor. Arbetena skall starta under våren 2014 och beräknas pågå till sommaren 2015.

Projektet avser ombyggnad av byggnaderna i Kv Sländan 2, Myggan 1 och Humlan 1 och är beläget i Ritorp, Solna. Byggnaderna består av låghus från 1950-talet, med lokaler, lägenheter och gemensamma utrymmen. Total yta som berörs (BTA) är ca 13 000 kvm. Byggnaderna är uppförda mellan 1956 och 1958.

Entreprenaden omfattar upprustning av utemiljö inkl. utbyte servisledningar, ombyggnad lokaler till lägenheter, installation av FTX- ventilation med förvärmning, nya tvättstugor, genomförande av stambyte inkl. följdarbeten, upprustning gemensamma utrymmen mm. De boende kommer att evakueras under entreprenaddtiden.

Platschef för projektet kommer Tony Holm att vara. ”Tony har precis avslutat ett liknande projekt åt Stena Fastigheter på Södermalm i Stockholm som omfattade ca 170 lägenheter. Tony har lång och gedigen erfarenhet av liknande projekt”, säger Thomas Edvinsson, Affärsområdeschef på M3 Bygg.

”Att vi nu erhåller detta projekt bevisar återigen att vi lyckats med vår satsning på den här typen av projekt. Vi håller precis på att slutföra projekten Kv. Trondheim 6 och Nystad 8 som är liknande projekt åt Svenska Bostäder. Vi kan nu med stolthet kalla oss för en av Stockholms största bostadsombyggare", säger Johan Lindberg, VD för M3 Bygg.

M3 Bygg är ett personalägt företag som utför stambyten, byggservice och byggnationer i kommersiella lokaler, fastigheter och bostäder åt bostadsrättsföreningar, fastighetsägare och förvaltare i Storstockholmsregionen.

Läs gärna vår kundtidning M3Gazine och se mer om oss och vad vi kan erbjuda er på www.m3bygg.se