Stefan Fällman, operativ chef på M3 Bygg och Andreas Hellström, VD på SKAB

Pressmeddelande -

M3 Bygg tecknar samverkansavtal med Sollentuna Kommunfastigheter om Fas 2 på Centrum 11

Efter en framgångsrik projekteringsfas (fas 1) har M3 Bygg skrivit ett produktionsavtal (fas 2) gällande Centrum 11, projektnamnet för den omfattande renoveringen av Sollentuna bibliotek till en Kulturskola.

– Vi är väldigt glada över att få komma igång med produktionen och hyresgästanpassningen av Centrum 11 i samverkan med SKAB. Ett stort förtroende, säger Stefan Fällman, operativ chef på M3 Bygg.

Projektet är ett viktigt steg i utvecklingen av Sollentunas stadsbild och utförs i nära samverkan med beställaren.

– I entreprenaden ingår en omgestaltning av bibliotekets gamla lokaler för att välkomna Kulturskolan. I samband med renoveringen genomförs även underhållsåtgärder av fastighetens installationer i byggnaden. Produktionsfasen inleddes under våren 2024 och förväntas stå klar sommaren 2025, säger Marcus Åkerlund, affärs- och marknadschef på M3 Bygg.

Ett tryggt byggföretag när det gäller samverkan

M3 Bygg – som har byggt om flera kommersiella lokaler och samhällsfastigheter i samverkan – tar med sig värdefull erfarenhet in i projektet.

”Vi har bland annat tidigare byggt om Kulturskolan i Husby Centrum, ett väldigt lyckat samverkansprojekt med Svenska Bostäder där Kulturskolan utrustades med olika typer av ljudrum, teaterscener och målarrum. Att erhålla fas 2 på Centrum 11 är ytterligare ett kvitto på att våra kunder upplever M3 Bygg som ett tryggt byggföretag när det gäller samverkan i dessa typer av uppdrag,” säger Henrik Stenzelius, biträdande affärschef på M3 Bygg.