M3 Bygg erhåller stor samverkansentreprenad åt Svenska Bostäder i Husby

M3 Bygg erhåller stor samverkansentreprenad åt Svenska Bostäder i Husby

M3 Bygg har nyligen erhållit sitt största projekt hittills, med Svenska Bostäder som beställare. I samverkan och på totalentreprenad skall 732 lägenheter renoveras, fördelade på 24 huskroppar inom 7 olika gårdar i Husby.

Projektet genomförs i etapper på optionsavrop med start i år och beräknas pågå fram till år 2028. Projekteringen är påbörjad av första huvuddelen. ”Ett viktigt kvitto på den erfarenhet vi byggt upp under åren genom likvärdiga projekt och vår satsning inom samverkan”, säger Johan Lindberg, VD på M3 Bygg.

Invändigt i lägenheterna utförs ytskiktsrenovering, stambyte badrum och kök och utbyte av samtliga installationer. Utvändigt omfattas tak, fasader,fönster och anläggning av nya gårdsmiljöer.Hyresgästerna kommer att evakueras etappvis under byggtiden.

”Med detta projekt, som är vårt största genom tiderna kan vi fortsätta att trygga vår långsiktiga satsning gentemot renovering av flerbostadshus. Då vi tidigare genomfört lyckade projekt inom området till Svenska Bostäder, känns det oerhört positivt att nu kunna fortsätta med detta långsiktiga uppdrag”, säger Johan Lindberg, VD på M3 Bygg.

Vi på M3 Bygg arbetar med entreprenadverksamhet inom Storstockholm och vårt erbjudande utgår från vår affärsidé: ”Med kompetens, erfarenhet och engagemang ger vi en trygghet genom hela byggprocessen, vilket höjer värdena i boende – och arbetsmiljöer”. Med detta fångar vi upp ett komplett erbjudande till våra kunder. D.v.s. att vara en trygg partner som engagerar och skapar värde

Se mer på www.m3bygg.se

Rotundagruppen är en växande företagsgrupp med uppdraget att aktivt påverka den svenska ROT-marknaden (renovering, tillbyggnad, ombyggnad) mot en mer effektiv och hållbar utveckling. Detta genom att samla lokala, nischade, små och medelstora bygg- och teknikkonsultföretag och satsa på gemensamma värdeskapande aktiviteter för att nå synergier och konkurrensfördelar.