Rosengårdsfestivalen, fredag 14 juni klockan 15-18

Upplev gemenskap och kultur på Rosengårdsfestivalen

Den 14 juni är det dags för Rosengårdsfestivalen 2024 - en fest för kultur, gemenskap och lokal stolthet på Örtagårdstorget och närliggande gårdar i hjärtat av Rosengård. Arrangerad av Rosengård Fastighets AB i samarbete med MKB, Victoriahem och Somaliska Freds, blir det en festival fylld med gratis aktiviteter och underhållning för alla åldrar.

I år kan besökare bland annat njuta av musik- och dansframträdanden, delta i konstworkshop och barnen kan roa sig med ansikts- och hennamålning samt hoppborgar. Det finns även möjlighet att spela basket och fotboll, eller varför inte träffa den lokala Polisen och Räddningstjänsten och prova deras bilar?

- Vårt mål är att skapa en plats där alla känner sig välkomna, säger Sofia Wittmann, bosocial samordare på Rosengård Fastighets AB. Genom att samverka med ideella föreningar, lokala aktörer och andra fastighetsbolag, är vi engagerade i långsiktiga aktiviteter som är meningsfulla och uppskattas av våra boende men som också väcker nyfikenhet och bidrar till att fler vill besöka Rosengård.

Rosengårdsfestivalen är inte bara en fest; det är ett steg mot att förverkliga vår vision om ett Rosengård som alla i Malmö är stolta över. Genom att sammanföra människor från alla delar av staden hoppas vi stärka gemenskapen och visa på de positiva förändringar som sker i vårt område.

Vi ser fram emot att välkomna våra boende och övriga Malmöbor till Rosengårdsfestivalen 2024. Kom och var en del av något större – en härlig folkfest på Rosengård där fokus ligger på barn och ungdomar och där alla aktiviteter är gratis. Väl mött fredagen den 14 juni klockan 15–18 för en eftermiddag fylld med glädje och gemenskap!

För mer information, kontakta:
    Sofia Wittmann, bosocial samordnare Rosengård Fastighets AB, sofia.wittmann@rosengardfastighet.se, 0729-94 43 61
    Jenny Tebäck, marknads- och kommunikationschef, Rosengård Fastighets AB, jenny.teback@rosengardfastighet.se, 0729-94 43 59