Rolling Optics presenterar säkerhet som syns - helt nytt visuellt 3D-material

Rolling Optics kommer under Design 2009 att visa ett nytt och unikt visuellt material som kan användas både för att garantera äkthet och för att särskilja produkter på butikshyllan. Bägge dessa aspekter blir allt viktigare. Idag är omkring 10 procent av alla de läkemedel som säljs världen över förfalskade, vilket inte bara är ett monetärt problem utan även ett hälsoproblem. Dessutom tas köpbeslut i allt större utsträckning direkt i butik - över hälften enbart baserade på upplevelsen av förpackningen.

Produktutvecklingschefen Axel Lundvall kommer att finnas på plats på Design2009 på Scanpack för att visa upp materialet och för att berätta mer om säkerhet som syns och om hur Rolling Optics på ett effektivt sätt kan användas för att skydda varumärken mot förfalskningar, samt om varför detta behövs.

Rolling Optics grundades ur Ångströmlaboratoriet vid Uppsala Universitet, där företagets patenterade teknik har utvecklats under fem års tid. Från att ha varit ett utvecklingsföretag är företaget nu producerande och levererande.

Du hittar Rolling Optics i monter F00:04 och har möjlighet att lyssna till Axel Lundvalls seminarium kl 11:40 och 15:00 den 21 oktober.

För mer information vänligen kontakta:

Axel Lundvall, produktutvecklingschef Rolling Optics, axel@rollingoptics.com
Fredrik Blomquist, CEO Rolling Optics, fredrik@rollingoptics.com

Om Rolling Optics

Rolling Optics AB utvecklar en ny generations visuella material som både kan användas för att garantera äkthet och för att differentiera förpackningar och produkter i butik. Genom att erbjuda varumärken skydd mot förfalskningar med "säkerhet som syns" i kombination med designfrihet för varumärkesägaren erbjuder Rolling Optics verklig differentiering i en allt hårdare internationell konkurrens.

• Emballage, förpackning

• scanpack