Rykande hett i nya Megafon

Kärlek gör världen till en tryggare plats, men passion makes the world go round.

Ur tidningen:

"Ska något göras ordentligt får jag göra det själv. Dock inom rimliga gränser. Inte tråkigt, inte vulgo." Karin Isaksson kollar närmare på sexet i Sex and the city.

"Jag kastade mig över henne. Det var väldigt hot. Jag var ju så upptänd, kåt alltså." Hedvig Roos, 72, berättar om sitt livs passioner.

"En fredag eller lördag går vi till en bar eller en nattklubb. Där hänger de flesta unga rwandier som gillar när det händer lite i livet", säger Pierre Kayitana, 22, om dejtinglivet i Kigali.

Dessutom:
- Liv Strömquist tolkar temat på sitt eget sätt i serien Hetta vs. hätta.

- Aktion på papper för en bättre värld: Ge ett sommarvykort till den som lämnar bilen hemma!

Köp Megafon på Press Stop, välsorterade pressbyråer, på nätet via tidningsbutiken.se eller tidskriftsbutiken.nu. Prenumerera genom att mejla till info@rkuf.se

Vill du veta mer?
Kontakta Emmy Sundqvist Anrell, redaktör, tel 070-619 49 38

Megafon är tidningen för alla aktivister, humanister och världsförbättrare.
Tidningen ges ut av Röda Korsets Ungdomsförbund.
www.rkuf.se/megafon

• Massmedia

Nya Megafon om smuts och fint

Att ta ställning är inte alltid så lätt. Det underlättar om du inte är rädd för lite skit. Vårens Megafon rotar under mattan och hittar plastsopberg i världshaven och rasisttänk i Sydafrika. Vi funderar också på vad som är mest renligt – att raka sig under armarna eller att torka golven?

Nya Megafon om spänningen vi inte kan stå emot

Lägg till lite spänning och nästan allting blir häftigt. Vem vill inte ha ett spännande jobb, äta spännande mat eller åka på en spännande resa? Men det gäller att hitta rätt läge. För mycket spänning blir kvävande jobbigt, vi vill ju kunna backa när vi känner för det.

Nya Megafon tar makten över makten

Den som har makt vill sällan ge bort den till andra. I nya numret av Megafon zoomar vi därför in maktens koder och bjuder på de knep och trix som ger dig mer inflytande. Sen är det fritt fram att rulla världen åt rätt håll.

Nya Megafon är på gränsen

Det är jätteovanligt att folk från östra Tyskland blir tillsammans med någon från Västtyskland, det är omöjligt att gilla både sport och kultur samtidigt, och när är man egentligen tillräckligt gammal för att gifta sig? Nya numret av Megafon tar en promenad på världens gränser – både de synliga och de osynliga.